پنجشنبه نهم فروردین ماه
نیم نگاه

بازی ادامه دارد

سیاست را با فوتبال قاطی نکنیم اما وقتی برخی از کشورهای کوچک منطقه با دست های پشت پرده دست به یکی می شوند و تلاش های مذبوحانه ای را برای زیرسوال بردن اعتبار ملی کشوری با فرهنگ پنج هزار ساله آغاز می کنند، جوانان مان را آنقدر سر غیرت می آورند که گاهی کاری می کنند، کارستان.

بحرین روزگارانی نه چندان دور آنقدر جنگ اعصاب و رفتار اهانت بار را چاشنی فوتبال خود کرده بود که به یک نفرت منطقه ای تبدیل شد. اما شب گذشته بچه های ایران در حساس ترین گروه C تیر خلاص را به همه کارشکنی های غیرورزشی زده اند. پیروزی بر بحرین، کار تاریخی ای نبود بلکه فقط گوشه هایی از واقعیت های وجودی استعدادهای ایرانی را به نمایش گذاشت که هرگاه مسلط و به لحاظ روانی آماده باشند، کشورهای کوچک میکروسکوپی که هیچ، شاخ غول های بزرگ را هم می شکنند. در دوره های گذشته سوای همه سنگ اندازی ها و خصومت ورزی های تیم های برخی از کشورهای منطقه، اغلب تیم های فوتبال ما از پیش باخته و درگیر مسایل حاشیه ای وارد میدان می شدند و به جای خنثی ساختن تله های رقبای سراسر عقده خود بر حواشی دامن می زدند.

خوشبختانه طی چند هفته اخیر تلاش های همگانی به ویژه رسانه های ایرانی محیط امنی را از نظر روحی برای ملی پوشان ما به وجود آورده بودند تا در سایه وحدت و همدلی ملی دست به کاری بزرگ بزنند و امروز که پاسخ همه زشت خویی ها و زشت کرداری های ورزشی را با صلابت داده ایم، تاکید می کنیم که کار هنوز تمام نشده و ما برای اینکه بار دیگر در سطح اول فوتبال آسیا سرفراز بایستیم، کارهای زیادی در پیش داریم.

نویسنده: رضا اسماعیلی