پنجشنبه نهم فروردین ماه

آخرین مرحله انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در لهستان

آخرین مرحله انتخاب آزادکاران برای حضور در المپیک توکیو برگزار می شود.

احتمال برگزاری کشتی های رو در رو پس از طی مراحل مختلف و برگزاری مسابقات انتخابی و حضور در رقابت های بین المللی، طبق گفته غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی، آخرین مرحله از انتخاب آزادکاران برای حضور در المپیک توکیو در جریان رقابت های جام زیلکوفسکی لهستان برگزار می شود.

 رقابت های بین المللی کشتی جام زیلکوفسکی لهستان در حالی فردا و پس فردا در شهر ورشو لهستان برگزار می شود که طبق اعلام چندین ماه پیش کادر فنی، این مسابقات آخرین مرحله از انتخاب آزادکاران برای حضور در بازی های المپیک توکیو خواهد بود.

بر اساس اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، چرخه ی  انتخاب نفرات برای حضور در المپیک پس از رقابت های جهانی 2019 قزاقستان آغاز شد و پس از آن حضور در رقابت های انتخابی جام تختی، رقابت های بین المللیی جام تختی کرمانشاه، مسابقات آسیایی در هند، رقابت های لیگ (رفت و برگشت، فینال)، رقابت های انتخابی جهانی صربستان، جام جهانی صربستان، مسابقات درون اردویی و رقابت های بین المللی، ایتالیا، اوکراین، بلغارستان، گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان دیگر مراحل چرخه ی انتخاب تیم ملی کشتی آزاد بود.

بر این اساس پیش از این رقابت های انتخابی درون اردویی در اوزان 57، 65 و 86 کیلوگرم برگزار شده که رضا اطری، مرتضی قیاسی و حسن یزدانی با پیروزی مقابل رقبای خود به برتری دست یافته اند.

بر اساس نظر کادر فنی تکلیف اوزان 74، 97 و 125 کیلوگرم نیز قرار است در جام زیلکوفسکی لهستان برگزار شود و یونس امامی و مصطفی حسین خانی در وزن 74 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم و امین طاهری و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم نفرات اعزامی به این مسابقات هستند.

در صورت قانع نشدن کادر فنی از نتایج بدست آمده و یا برخورد نکردن کشتی گیران کشورمان به یکدیگر، احتمال این وجود دارد که با نظر کادر فنی و حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون مسابقات انتخابی رو در رو در لهستان بین نفرات مدنظر برگزار شود.

بدین ترتیب با توجه به نزدیک بودن بازی های المپیک توکیو و لزوم اعلام هرچه زودتر نفرات اعزامی به کمیته ملی المپیک به منظور اقدامات لازم به جهت اخذ روادید و بلیت، کادر فنی پس از رقابت های بین المللی لهستان نسبت به اعلام اسامی به فدراسیون کشتی اقدام و در نهایت ترکیب تیم اعزامی به صورت رسمی از سوی فدراسیون کشتی اعلام خواهد شد.