جمعه دهم فروردین ماه

رهنما: منتظر برنامه های فدراسیون هستیم

امیر حسین رهنما گفت: منتظر اعلام برنامه ها از سوی فدراسیون کشتی هستیم تا برنامه های هیأت کشتی استان را طبق آن پیش ببریم.

امیرحسین رهنما رئیس هیأت کشتی استان سمنان افزود: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، اجازه فعالیت کشتی در استان را نداریم.
وی ادامه داد: البته از طریق فضای مجازی برنامه های آمادگی جسمانی و بدنسازی را به کشتی گیران می دهیم تا به صورت انفرادی تمرینات خود را برگزار کنند.
رهنما در مورد شرایط کشتی استان سمنان در صورت رفع شدن مشکل کرونا گفت: اگر ویروس کرونا رفع شود و اجازه فعالیت به کشتی داده شود، حداقل 3 ماه زمان می برد تا کشتی گیران به یک آمادگی نسبی و حداقلی برسند.
که

وی در مورد حضور این استان در لیگ کشتی پایه گفت: شرایط کار بسیار سخت است، هم اکنون که درگیر ویروس کرونا هستیم و هیچ تمرینی انجام نمی شود، به نظرم اگر هم مجوز تمرین هم داده شود احتمال مخالفت خانواده کشتی گیران نسبت به حضور فرزندانشان در سالن های تمرین وجود دارد چراکه همین الان هم برای حضور فرزندانش در مراکز آموزشی و فرهنگی مخالفت هایی را دارند. البته فدراسیون کشتی می تواند تدبیری کند و دستورالعملی را برای رعایت تمامی موارد بهداشتی و ایمنی بدهد تا خانواده ها از نگرانی خارج شوند.
رهنما افزود: بنده غیر از کشتی در چند ورزش دیگر نیز فعالیت دارم بعنوان مثال در حال حاضر که سالن های بدنسازی مجوز فعالیت گرفته اند با مشکلاتی روبرو هستند. یکی از این مشکلات هزینه بالا و زمان بر بودن ضدعفونی کردن سالن ها، وسایل و تجهیزات آن است که عملا کار را به لحاظ اقتصادی سخت می کند. از سوی دیگر خود مردم نیز استقبال خوبی از حضور در این سالن ها نمی کنند و شاید 10 تا 20 درصد نسبت به شرایط پیش از کرونا در سالن ها حضور پیدا می کنند و نگران این هستند که به این بیماری دچار شوند.
رئیس هیأت کشتی استان سمنان با بیان اینکه برنامه های این هیأت طبق تقویم فدراسیون کشتی تنظیم خواهد شد، گفت: منتظر اعلام تقویم فنی از سوی فدراسیون کشتی هستیم، اما همانطور که گفتم باید ببنیم که شرایط از نظر شیوع ویروس کرونا چگونه خواهد بود و پس از آن نیز چه مدت زمان خواهد برد تا کشتی گیران به یک آمادگی نسبی برای ادامه کار و حضور در مسابقات برسند.
وی افزود: به نظر من در حال حاضر شرایط کار بر روی رده های  پایه، نوجوانان و جوانان کمی سخت است، چراکه خانواده ها، مایل به این نیستند که سلامت فرزندان خود را به خطر بیاندازند و ما نیز دوست داریم در شرایط کاملا ایمن به کار خود ادامه دهیم تا خدای نکرده کسی دچار مشکل نشود.

رهنما در مورد عملکرد فدراسیون کشتی در 10 ماه گذشته تصریح کرد: فدراسیون کارها و تقویم خود را طبق برنامه انجام داد اما شیوع ویروس کرونا باعث شد که نتواند سایر برنامه های خود را اجرایی کند. به نظرم از لحاظ زیربنایی و ساختاری کارهای خوبی انجام شده است که بعنوان مثال می توان به بازسازی خانه های کشتی شهید هادی و صدرزاده اشاره کرد. ضمن اینکه فدراسیون کشتی از لحاظ کار فرهنگی نیز عملکرد مناسبی داشته است.
وی در مورد تعامل فدراسیون با هیأت های کشتی گفت: خوشبختانه تعامل خوبی وجود دارد و آقای عسگری دبیر فدراسیون پیگیر کارهای ما هستند، ضمن اینکه با آقای دبیر نیز در تماس هستیم.
رهنما ادامه داد: البته دوست داشتیم که مجمع عمومی خود را با حضور رئیس فدراسیون برگزار کنیم که متأسفانه در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا این کار نیز مقدور نمی باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که مسئولان فدراسیون کشتی با درنظر گرفتن تمامی شرایط طوری تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند که در ادامه هیأت های کشتی استان نیز بتوانند به نحو احسن برنامه های خود از جمله آماده سازی کشتی گیران را اجرایی کنند.