جمعه دهم فروردین ماه

 شعبانیان: از والیبال بانوان ترکیه بیاموزیم

سرمربی سابق تیم ملی بانوان ایران با ابراز تعجب از انتخابات اخیر کادرفنی و بازیکنان این تیم گفت: فکر می کردم که هدف گذاری فدراسیون برای والیبال بانوان بلندمدت باشد ...

سرمربی سابق تیم ملی بانوان ایران با ابراز تعجب از انتخابات اخیر کادرفنی و بازیکنان این تیم گفت: فکر می کردم که هدف گذاری فدراسیون برای والیبال بانوان بلندمدت باشد و با توجه به نگاه خانم دکتر محمدیان، نایب رئیس جدید فدراسیون انتظار داشتم که بازیکنان جوان تر مدنظر قرار گیرد ولی به نظر می رسد که فدراسیون به همان راه قبلی می رود و هیچ برنامه تازه ای ارایه نشده است. خود من البته در دوره قبل تلاش بر جوانگرایی داشته ام و نظر شخص رئیس فدراسیون هم همین بود. اما به شدت مورد انتقاد و کم لطفی قرار گرفتم. به نظر من والیبال بانوان ما نیازمند یک مربی خوب خارجی است و در کنار آن استعدادیابی از همه مهمتر است و چنانچه کار اصولی صورت گیرد می توانیم از کشورهای همسایه مانند ترکیه به عنوان الگو استفاده کنیم. من مسابقات تیم ملی بانوان ترکیه را در لیگ ملت ها تماشا می کنم.

شعبانیان افزود: ترک ها از نظر قدرت بدنی و تاکتیک بسیار پیشرفته اند چون یک لیگ حرفه ای دارند و بهترین بازیکنان جهان در این لیگ بازی می کنند.

وی درباره کادرفنی تیم ملی بانوان کشورمان نیز گفت: همه افرادی که دعوت شده اند به جز خانم ایراندوست امتحان خود را پس داده اند. حال آنکه اگر دنبال تحول در والیبال بانوان هستیم باید از نو و با اندیشه های جدید آغاز کنیم.

سرمربی فصل پیش باشگاه پیکان درباره یکی از شاگردانش که به لیگ پرتغال پیوسته است، گفت: مهتاب رحمانی را خودم معرفی کرده ام. حق این دختر کرمانشاهی را در والیبال ما خورده اند.

گفت و گو: صدیقه فتاحی