جمعه دهم فروردین ماه

دلیریان: اگر دنبال نتیجه هستیم بهتر است بنا بماند

مدیر پیشین تیم‌های ملی کشتی فرنگی گفت: اگر مسابقه انتخابی تیم ملی نباشد، کادر فنی چطور می‌خواهد ملی‌پوش المپیک را انتخاب کند؟

در مورد حاشیه‌های اخیر چرخه انتخابی تیم ملی کشتی اظهار داشت: چون نتیجه‌گرا هستیم، برای المپیک نباید اجازه دهیم که محمد بنا برود، چون در کار اختلال ایجاد می‌شود. هر کسی هم در این مدت به جای او بیاید و نتیجه نگیرد، فایده ندارد. اگر دنبال نتیجه هستیم، بهتر است بنا با همین سیستم خودش کار را تا المپیک دنبال کند، اما اگر دنبال برنامه‌ریزی درازمدت 10 ساله هستیم که یک بحث دیگر است.

وی ادامه داد: چیزی که مشخص است انتخابی تیم ملی باید انجام شود، اما سرمربیان هم باید نظر داشته باشند. مثلاً در یکی دو مورد، اگر انتخابی تیم ملی نباشد، کادر فنی چطور می‌خواهد ملی‌پوش المپیک را انتخاب کند؟ برای مثال در وزن 77 کیلوگرم، از بین علی گرایی و سعید عبدولی چه کسی را می‌توان بدون انتخابی، برای المپیک انتخاب کرد؟ یا در وزن 87 کیلوگرم که چند مدعی داریم، اگر انتخابی نگذاریم و یک نفر ملی‌پوش شود، حاشیه زیادی به وجود می‌آید. بهتر است با بزرگ‌ترها هم در این زمینه مشورت شود؛ کسانی که محمد بنا قبول‌شان دارد.

دلیریان تأکید کرد: الان در سنگین وزن قاسمی منجزی سهمیه گرفته است، اما با توجه به سن و سالش و اینکه سهمیه را خودش گرفته، او را به توکیو ببریم، یک بحث است و اگر بخواهیم آینده‌نگری کنیم، باید در این وزن جوان 20 ساله را ببریم که در سه المپیک بعدی هم به دردمان بخورد. در المپیک قبلی هم یک نفر سهمیه را گرفت و یکی دیگر را بردند.