جمعه سی و یکم فروردین ماه
تیم ملی والیبال در ایستگاه های دشوار

آزمون های دشوار و واقعی

تیم ملی والیبال کشورمان امشب با آمریکا، فردا ظهر با صربستان و جمعه با آلمان پیکار می کند. آمریکا یک تیم کم خطا و سرشار از مهارت های فردی است که طی چند سال اخیر ترکیبی متشکل از بازیکنان باتجربه و جوانان را دارد...

تیم ملی والیبال کشورمان امشب با آمریکا، فردا ظهر با صربستان و جمعه با آلمان پیکار می کند. آمریکا یک تیم کم خطا و سرشار از مهارت های فردی است که طی چند سال اخیر ترکیبی متشکل از بازیکنان باتجربه و جوانان را دارد. کریستین سون پاسور چیره دست این تیم با پاس های منحصر به فردش در کنار متیو اندرسون، ساندر از جوانانی چون جندریگ و پتچ بهره می برد که هر یک جزو داعیه داران والیبال دنیا هستند.

تمام بازیکنان این تیم در لیگ های ایتالیا، روسیه، لهستان، چین و ... بازی می کنند. سرویس های خوب و کم خطایی می زنند و در حملات مدرن بازی می کنند.

پیروزی بر این تیم در گروی دریافت های محکم و خلل ناپذیر است. اگر بتوانیم سرویس های بازیکنان این تیم را مهار کنیم، با پنجه های سعید معروف توانایی شکست دادن این تیم را خواهیم داشت. براساس اخباری که امروز از ریمینی به دست ما رسیده است، تیم ایالات متحده در نبود کریستین سون و ماتیو اندرسون مقابل تیم ملی کشور ما قرار می گیرد که در این صورت توازن قوای بهتری بین دو تیم برقرار خواهد شد.

 

... و اما صربستان

پنجشنبه ساعت 12:30 به مصاف صربستان می رویم. تیمی که سرمربی آن کوآچ سرمربی پیشین تیم ملی ایران است. چهار بازیکن این تیم در ایتالیا بازی می کنند که سرشناس تر از همه آنها آتانا سوویچ، اروس کواکویچ و پودراشکانین هستند. ارتفاع اسپک تیمی بازیکنان خوش پرش صربستان به 365 سانتی متر می رسد. در جمع صرب ها نیکلای جوویک با قدرت پرش عالی از حملات بسیار سنگینی برخوردار است. تیم صربستان عالی سرویس می زند و به همین دلیل خطرناک می نماید. اما اگر در ساعدرسانی درست عمل کنیم، با توجه به ضعفی که این تیم خوشگواره در دفاع از داخل میدان دارد، قابلیت غلبه بر ویچ ها را هم خواهیم داشت.

 

آلمان با سه مربی ایتالیایی

تیم آلمان با معدل قدی 199 سانتی متر دو، سه سالی است که توسط آندریا جیانی مربی جوان ایتالیایی و سه دستیارش سازماندهی شده است. این تیم دیگر گروزر دارنده یکی از خطرناک ترین سرویس های جهان را در اختیار ندارد ولی با داشتن زیمرمان پاسور تیم پروجیای ایتالیا، اریک، تابیس و احتمالا فروم والیبال را خوب بازی می کنند ولی به لحاظ زدن سرویس های تیمی به اندازه دو حریف فوق الذکر سهمگین نیستند. با این همه چیزی که مشخص و قابل پیش بینی است، اینکه آزمون های دشوار و واقعی تیم ملی از امروز آغاز می شود. بدون اینکه واهمه ای از شکست داشته باشیم، امیدواریم که بازیکنان جوان ما بتوانند قابلیت های حقیقی خود را در مصاف با این حریفان قدر به نمایش بگذارند. آنها باید بیشترین تجارب را از تقابل با ستارگان سه تیم یادشده کسب کنند.

نویسنده: جمشید حمیدی