سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
جای خالی اتحادیه باشگاه ها

جایگاه باشگاه ها در والیبال ایران کجاست؟

فدراسیون والیبال روز یکشنبه آینده در نشست مدیران و نمایندگان باشگاه ها تکلیف شیوه برگزاری مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور را مشخص خواهد کرد. چند روش مورد پیشنهاد در شرایطی اعمال خواهد شد که مدیران باشگاه ه اعتقاد دارند که سازمان لیگ فدراسیون اول باید ایده ها و نظرات باشگاه ها را لحاظ کند و بعد تصمیمات متخذه را ارائه دهد.

دکتر حمید شرافت مدیر باشگاه شهداب یزد می گوید: روش صحیح این است که نخست جلسه هم اندیشی باشگاه ها را برگزار کنند و سپس برای جمع بندی آرای ارائه شده جلسه بگذارند. به نظر می رسد فدراسیون والیبال تصمیم خود را با 16 تیمی ساختن لیگ برتر گرفته است. خب در این صورت ما به عنوان بخش خصوصی چه کاری می توانیم انجام بدهیم. این تصمیمات لحظه آخری تعامل لازمه را بین باشگاه و فدراسیون زایل می سازد.

دکتر شرافت درباره حضور رئیس فدراسیون والیبال در یزد نیز گفت: ایشان برای برگزاری انتخابات ریاست هیات استان به یزد آمده بودند و در فرصتی که برای دیدار با ایشان پیش آمده قرار شد که ظرفیت های باشگاه شهداب و والیبال یزد برای واگذاری میزبانی مسابقات مهم داخلی و بین المللی لحاظ شود.

مهندس پیمان رضایی مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه که این روزها دهمین سالگرد تاسیس باشگاه را گرامی می دارد، می گوید: تا زمانی که اتحادیه باشگاه ها تشکیل نشود حق و حقوق باشگاه ها در چرخه والیبال اعمال نمی شود. فدراسیون اکنون بیشتر هزینه های خود را شامل هشت درصد و دو درصد بازیکنان از باشگاه ها می گیرد در صورتی که انتظارمان از دکتر داورزنی این بوده و خواهد بود که مشکلات باشگاه ه و خواسته های آنان را در تصمیم گیری ها مدنظر قرار دهند. در سازمان لیگ متاسفانه جای نمایندگان باشگاه ها خالی است و به نظر می رسد فدراسیون برای سال 1400 برنامه های خود را جاری و ساری و می سازد بدون اینکه باشگاه ها دخلی در این زمینه داشته باشند. ما در شهری فعالیت می کنیم که فدراسیون جهانی آن را شهر عشاق والیبال نامیده اند. در تمام رده های سنی بازیکنان ارومیه اکثریت دارد و این افتخاری برای امثال بنده است که در والیبال این خطه فعالیت می کنیم. ما و باشگاه آذر باتری انتظار حمایت داریم.

مهندس امیر دادگر مدیر باشگاه لبنیات هراز آمل نیز می گوید: فدراسیون والیبال هیچ کمکی به باشگاه ها نمی کند. این همه هزینه می کنیم حتی از پخش مستقیم تلویزیونی هم منفعتی نمی بریم. برای بخش خصوصی تیم داری فقط هزینه است و با این روشی که دستمزدها و درصدها به طور غیرعادی بالا می روند، دوام آوردن در بخش تیم داری واقعا دشوار خواهد بود. شاید برای باشگاه های دولتی این پول هایی که هزینه می شود، مهم نباشد ولی ما هزینه می کنیم بدون اینکه هیچ عایدی برای ما در بر داشته باشد. ما صرفا به خاطر جو آمل که مردمانش عاشق والیبال هستند، سرمایه گذاری کرده ایم.