پنجشنبه نهم فروردین ماه

کربکندی: اسکوچیچ در تیم‌ملی همدلی ایجاد کرد

یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید که فوتبال ایران برتر از فوتبال عراق است اما همواره کار فوتبال ایران مقابل این تیم گره می‌خورد.

رسول کربکندی درباره عملکرد تیم ملی در مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: تیم ملی ما آنقدر مهره و بازیکنان با ارزش دارد که دست سرمربی برای تاکتیک‌های مختلف باز است. در خط میانی و در خط حمله بازیکنانی داریم که کنترل‌شان آسان نیست. در بازی اول با توجه به این‌که بازیکنان چندان کنار هم بازی نکرده بودند و هماهنگی نداشتند، نمایش خیلی  دلچسبی ندیدیم و حریف را هم خیلی حریف سختی در نظر نگرفتیم.

او ادامه داد: در بازی دوم با توجه به شکستی که قبلا مقابل بحرین داشتیم، بازی برای ما بسیار حساس بود. در نیمه اول بحرین خیلی خوب فشار آورد و جمع شد و فضا را از ما گرفت. ما هم به جز یکی دو موقعیت نصفه و نیمه چندان موقعیتی نداشتیم. در نیمه دوم با تعویض‌هایی که انجام شد، شناخت بیشتری از حریف پیدا کردیم و حریف هم آن توان نیمه اول خودش را نداشت. پاشنه آشیل این تیم در عمق خط دفاعش بود و بازیکنان ما هم تواستند از همین نقطه به گل برسند.

این پیشکسوت فوتبال با بیان این‌که "حریف برای جبران گل آمد و فضای بیشتری به تیم ما داد،" گفت: دو مهاجم حرفه‌ای ما از فرصت‌ها خیلی خوب استفاده کردند و با پاس‌هایی که به هم می‌دادند توانستند دو گل دیگر بزنند و بازی را برنده شویم. در ادامه باید به مصاف کامبوج برویم که بازی سختی برای ما نیست و بعضی‌ها اعتقاد دارند که باید به بازیکنان اصلی استراحت داده شود. قطعا مربی از همه بازیکنان به تناوب استفاده می‌کند.

او ادامه داد: سختی کار ما مقابل عراق است و این تیم سال‌هاست که گربه سیاه ما شده و همیشه مقابل ما با انگیزه و با روحیه بازی می‌کند و از فوتبال ما شناخت کاملی دارد و خیلی خوب می‌جنگد تا مقابل ما نتیجه بگیرد. ما در مقابل عراق نباید گل دریافت کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد، با شیوه‌های مختلف می‌توانند ما را تحت تاثیر قرار دهند. تیم ما روز به روز آمادگی بهتری پیدا خواهد کرد و با حضور لژیونرها و بازیکنان باکیفیت‌مان با ایجاد یک تاکتیک مناسب می‌توانیم عراق را شکست دهیم. اگر مثل بازی با بحرین بتوانیم ابتدا گل بزنیم و حریف جلوتر بیاید، می‌توانیم به گل‌های بعدی هم دست پیدا کنیم.

کربکندی درباره عملکرد اسکوچیچ گفت: من از نظر فنی او را از همان ابتدا قبول داشتم و در حد باشگاهی او را مربی خوبی می‌دانستم اما اکنون حضور در تیم ملی برای او یک سکوی پرتاب است. اگر نتیجه نگیرد چیزی را از دست نمی‌دهد اما اگر بتواند با این تیم پر مهره نتیجه بگیرد، صاحب اعتبار بالایی می‌شود. اگر تیم‌مان را به جام جهانی ببرد خود به خود به یک مربی بین المللی تبدیل می‌شود. من کار او را قبول دارم و کمک‌های خوبی هم در کنار خود دارد. وحید هاشمیان مدت‌هاست که با تیم ملی است و می‌تواند کمک کند.

او ادامه داد: اسکوچیچ تمرکزش را روی لژیونرها گذاشته و آن‌ها اگر هماهنگی پیدا کنند، شرایط بهتر از این هم خواهد شد. اسکوچیچ با آرامشی که دارد توانست در تیم همدلی ایجاد کند و کریم باقری هم با حضورش در تیم ملی می‌تواند صمیمیت را بیشتر کند. انتخاب این کمک مربی‌ها انتخاب‌های خوبی بود. اسکوچیچ نشان داد که تحقیق و مطالعه می‌کند و از تجربه دیگران در کارش استفاده می‌کند.

این پیشکسوت فوتبال در پایان درباره پیش بینی‌اش از ادامه بازی‌ها گفت: هر چه جلوتر می‌رویم هماهنگی تیم‌مان بیشتر می‌شود. فوتبال ما برتر از فوتبال عراق است اما بعضی تیم‌ها همیشه یک مانع هستند و فوتبال ما مقابل این تیم گره می‌خورد. البته تیم ما با شرایطی که دارد می‌تواند این مرحله را پشت سر بگذارد و به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کند.