پنجشنبه نهم فروردین ماه

انتقاد تند جردن از دولت آمریکا

‍ جردن باروز آزادکار سیه‌چهره آمریکایی و دارنده مدال طلای جهان و المپیک با انتقاد از ناامنی در کشورش گفت: عجیب است که پس از سال‌ها هنوز هم کمتر از انسان تلقی می‌شویم.

جورج فلوید یک سیاهپوست آمریکایی بود که چندی پیش توسط پلیس آمریکا به قتل رسید. انتشار ویدئو و عکس نحوه قتل وی توسط پلیس آمریکا موجب شده تا اعتراضات گسترده‌ای علیه ناامنی در این کشور شکل بگیرد.

یکی از افرادی که به شدت به قتل فلوید اعتراض کرد «جردن باروز» کشتی‌گیر مطرح آمریکایی بود باروز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: به شدت عصبانی، ناامید و ناراحتم. چرا که ما مورد ظلم واقع شده‌ایم. حتی پس از صد سال از رفتن جیم کرو، آشکار است که هنوز هم کمتر از انسان تلقی می‌شویم. وقایعی که این هفته در آمریکا شاهد بودیم، قابل تامل بود و ما به آرامی در معرض مرگ قرار می‌گیریم. از آنجا که  موارد بیماری کووید ۱۹  در سراسر جهان رو به افزایش است، زندگی انسان‌ها در آمریکا بی معنا شده است.

وی افزود: ما ترجیح می دهیم خارج از خانه باشیم و مردم را در امان نگهداریم و زندگی دیگران را به خطر نیاندازیم. من فقط خسته‌ام.  هرکسی قبل از تصمیم‌گیری درباره ویدیوی کشته شدن «جورج فلوید»، باید سابقه جنایی او شخص را ببیند. شرم بر شما باد.

من دارنده مدال طلای المپیک هستم و زندگی خوبی دارم. خانه‌ام هم در یک محله امن است. همسرم سفیدپوست و اسپانیایی است. بچه‌های منهم تقریبا شبیه مادر خود هستند. با این وجود ممکن است فکر کنید که من سیاه پوست هستم، بدون در نظر گرفتن اینکه در چه دایره‌ای حرکت کنم، رنگ پوست را ملاک قرار می‌دهند. من یک مرد سیاه پوست هستم و از همه مهمتر، من انسان هستم. بیایید با هم غمگین شویم و خواستار اجرای عدالت. قانون باید پاسخگو باشد. قرار است پلیس از خود محافظت کند و به مردم خدمت کند، نه اینکه خود آنها را بکشد و باعث ناامنی شود.

این آزادکار مطرح در دنیای کشتی تصریح کرد: مأموریت و وظیفه روزانه شما به عنوان یک افسر پلیس، حفظ جان مردم جامعه است، در غیر این صورت این شغل مناسب شما نیست و شما یک فرد اشتباهی در این جامعه هستید. یک نشان نباید جایگزین یک قلب شود. سلام بر همه افسران در آنجا که با صداقت از ما محافظت می‌کنند. همه ما برای مثبت بودن در جامعه خود تلاش می‌کنیم. هر کدام از ما باید در گوشه‌ای از جهان با هم متحد شویم و کارهای مثبت انجام دهیم نه فقط حرف بزنیم.