پنجشنبه نهم فروردین ماه

نادری : بی انگیزگی عامل اصلی ریزش آمار کشتی گیران است

شهاب نادری مربی سازنده گفت: بی انگیزه شدن مربیان سازنده و آینده سازان کشتی دلیل اصلی ریزش آمار مخاطبین این ورزش است.ما اگر خواهان پرشدن باشگاهها هستیم باید شرایطی فراهم کنیم تامربیان سازنده و آینده سازان با رضا و رغبت در تمرینات حضور پیدا کنند.

شهاب نادری در همین رابطه به البرز ورزشی گفت: من سال ها به عنوان مربی در کنار تیم های پایه استان چهارمحال و بختیاری و کشور حضور داشتم و از نزدیک با مشکلات رده های سنی پایه، نوجوانان و جوانان آشنایی دارم. به عنوان مثال۳۰ سال است که برای کشتی استان خودمان تلاش می کنیم و موفقیت هایی در رده های پایه به دست می آوریم اما همین که امیدواری ایجاد می شود در رده جوانان و بزرگسالان نیز جایگاهی پیدا کنیم به یکباره همه آنها که ساخته و پرداخته کردیم کشتی را رها می کنند و دنبال کار و زندگی  می روند. مشکلات مالی، سختی معیشت و بیکاری از عوامل اصلی بی انگیزه شدن قهرمانان و مربیان سازنده است.

وی ادامه داد: بارها در اردوی تیم های ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان حضور داشته و دقیقا می دانم مشکلاتی که ما در استان خودمان داریم در جمع ملی پوشان نیز وجود دارد.

این مربی پرتلاش و زحمتکش در ارتباط با وجود استعدادهای فراوان کشتی در نقاط مختلف کشور از جمله استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: من تنها مربی درجه ممتاز ملی در استان های غرب کشور هستم و در عین حال به عنوان رییس هیات کشتی شهرستان فارسان انجام وظیفه می کنم.هماهنگی و همدلی خوبی در جمع زحمتکشان هیات کشتی استان و شهرستان ها وجود دارد با این وجود نیاز به حمایت بیشتری از سوی مسئولین داریم. چهارمحال و بختیاری تنها استانی است که خانه کشتی ندارد و امیدوارم رییس فدراسیون با سفر به استان و دیدار با مسئولین، این نکته را مورد توجه قرار دهد و از آنان بخواهد تا به این مهم توجه داشته باشند که کشتی استان باید  صاحب خانه کشتی شود.همچنین از رییس فدراسیون درخواست می کنم به جهت سخت افزاری و نرم افزاری ما را یاری دهد تا بتوانیم با اشتیاق و علاقه بیشتر به کشتی استان و کشور خدمت کنیم. هر اندازه به ورزش اول رسیدگی شود انگیزه مربیان و کشتی گیران بالا می رود در نتیجه آمار مخاطبین کشتی هم بالا می رود. نوجوانان و جوانانی که وقت و انرژی خود را صرف حضور در تمرین و مسابقه می کنند و در میادین مختلف افتخار می آفرینند باید دیده شوند، وقتی دیده نشوند دلسرد و بی انگیزه خواهند شد.

نادری در پایان تاکید کرد: امیدوارم تیم های کشتی کشورمان در المپیک افتخار آفرین باشند. موفقیت آنها می تواند عامل موثری در جذب نونهالان و نوجوانان بسوی این ورزش و باردیگر باشگاهها پر شود. از رییس جمهور آینده نیز انتظار می رود نسبت به ورزش توجه ویژه داشته باشد تا وزارت ورزش و جوانان جایگاه واقعی خود را با میلیون ها مخاطب پیدا کند.

نویسنده: احمد دباغ