جمعه سی و یکم فروردین ماه
باقیمانده از فوتبال المپیک ناشنوایان

کار اصلی شروع شده است

مسابقات انتخابی المپیک ناشنوایان که در جزیره کیش برگزار شد، تیم ایران با گل های مصطفی حیدری، حسین مصباحی و حسین بسیج تیم عراق را شکست داد و به عنوان قهرمان آسیا و اقیانوسیه جواز حضور در المپیک ناشنوایان جهان در کشور برزیل را به دست آورده است.


ایران در شرایطی بار دیگر تیم اول دو قاره شد که مصطفی مرادی دروازه بان سرشناس این تیم که بهترین بازیکن آسیا نیز بود، به دلیل مشکلات کاری و تنگناهای معیشتی از همراهی تیم باز ماند. دکتر مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان در این باره به البرز ورزشی گفت: مشکلات کاری سبب می شود که بسیاری از استعدادهای ما و مشاغل دیگری چون آهنگری و کارگری روی بیاورند و این یکی از معضلات ماست که نمی توانیم تمام نیروهای بالقوه را در اختیار داشته باشیم. البته که با کسب عنوان قهرمانی مسابقات انتخابی کار اصلی فدراسیون برای آماده سازی تیم آغاز شده است و ما از نیمه دوم سال نه تنها در فوتبال بلکه در کشتی، والیبال ساحلی و والیبال بانوان و ... باید برای المپیک آماده شویم.

سلگی و تقدیر از رئیس بهزیستی شهر تهران

در جریان مسابقات انتخابی فوتبال ناشنوایان المپیک دکتر فرهاد سلگی رئیس انجمن فوتبال هم حضوری پررنگ در صحنه داشت. وی که وعده تحول در تیم اعزامی به المپیک را داده است از ما خواست که از حمایت های دکتر سعید آرام رئیس بهزیستی شهر تهران هم به نیکی یاد کنیم که سوای کمک های متفاوت در روز پایانی مسابقات جوایز نقدی به صورت کارت هدیه به ورزشکاران اهدا کرد البته در بهزیستی تهران دکتر روشنک زمان پور مشاور دکتر آرام، خانم بهنوش کاوه مشاور وزیر بهداشت، دکتر اشکان تقی پور عضو مجمع خیرین کل کشور هم به فراخور حال از تیم فوتبال ناشنوایان پشتیبانی کردند و ما باید قدردان این حمایت ها باشیم.

مسابقات انتخابی فوتبال المپیک در منطقه آسیا و اقیانوسیه سبب شد تا با چهره های آشنا اما گمنام در حاشیه ورزش بیشتر آشنا شویم. محمود پازوکی بازیکن سابق فوتبال سطح ملی یکی از این اشخاص بود و افرادی که شاید ما آنها را نشناختیم ولی پی پرده ایم که به فدراسیونی به وسعت چند تشکیلات ورزشی در فدراسیون ناشنوایان کارها را به خوبی تقسیم کرده و از هر فردی به اندازه توانایی اش بهره می برد و تردید نداریم که دکتر فرهاد سلگی در صدر این افراد قرار دارد.

نویسنده: جمشید حمیدی