جمعه سی و یکم فروردین ماه

قاسمپور: فوتبال ما نباید از عراق واهمه داشته باشد

ابراهیم قاسمپور یکی از تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی فوتبال ایران است که در جام جهانی 78 آرژانتین شاهد نمایش بی نظیر وی بوده ایم.

قاسمپور سالهاست که به جرگه مربیان پیوست و چند سالی هم در امارات مربیگری کرده است. وی درباره بازی پیش روی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی مقابل عراق گفت: این را بگویم که تیم ما آنقدرها ضعیف نشده که بخواهد مقابل تیم هایی مثل بحرین، هنگ کنگ و حتی عراق ترس داشته باشد؛ چرا که این کشورها جزو تیم های درجه 2 و 3 آسیا محسوب می شود. اگر چنین شرایطی امروز بر فوتبال عارض شده است، ناشی از اشتباهات و ندانم کاری مسئولان وقت فدراسیون و سرمربی بلژیکی تیم ملی بود.

قاسمپور اضافه کرد: حالا اما وضعیت تیم ملی کاملا تغییر کرده و بازیکنان با هدایت اسکوچیچ بهتر و روان تر از گذشته بازی می کنند و تقریبا به یک تیم کامل تبدیل شدند. با این همه اعتقاد دارم که تیم ملی ایران با داشتن لژیونرهای شاغل در باشگاه های خارجی یک سر و گردن از بازیکنان عراقی بحرینی بالاتر هستند. نهایت اینکه بازیکنان این کشورها در کویت یا قطر بازی می کنند و جایی در تیم های بزرگ ندارند.

بازیکن سابق تیم ملی افزود: نه تنها در روی کاغذ که در زمین بازی هم تیم ما نسبت به حریفان همگروه برتر است. ولی باید دید که در روز مسابقه شرایط روحی و روانی بازیکنان و امنیت محیطی بازی چگونه پیش می رود.

حامد قاسمی عارف