پنجشنبه نهم فروردین ماه
بازتاب شکست تیم بسکتبال سه نفره بانوان

عباسی: اعزام های رفع تکلیفی بیفایده است

تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران با قبول سه شکست پیاپی در مسابقات انتخابی المپیک ناکام ماند. این مسابقات در کشور اتریش برگزار شد و بیگلی سرمربی جوان این تیم مورد انتقال قرار گرفت.

در این باره با پوران عباسی مربی بین المللی که در رشته اسپورت سایکولوژی تحصیلات عالیه دارد؛ گفت و گو کردیم.

عباسی گفت: فدراسیون بسکتبال اگر قصد اعزام تیمی را دارد، باید از دو سال پیش برنامه ریزی کند. زمانی که من و خانم طیاری مربی تیم ملی بسکتبال بودیم، از بس که برای اعزام تیم بانوان تلاش و نامه نگاری کرده بودیم، واقعا خسته شدیم اما هرچه بود در زمان فدراسیون قبلی با تایید پوشش بازیکنان این اتفاق خوب رقم خورد اما نباید بدون برنامه و حساب و کتاب نسبت به شرکت دادن تیم های ایرانی اقدام کرد. این نوع اعزام ها به نوعی رفع مسئولیت کردن است.

عباسی اضافه کرد: وقتی بازیکنان ما به مسابقات بین المللی می رسند، از تیم های آماده و بازیکنان قبراق غافلگیر می شوند چرا که حریفان ما چهار سال برای شرکت در مسابقات مهمی چون انتخابی المپیک برنامه ریزی می کنند. ما در سال 96 در مسابقات قهرمانی دختران زیر 16 سال آسیا شرکت کرده بودیم که حاصل کار تیم پنج برد و چهار شکست بود. در رده چهارم آسیا ایستادیم و بعد از 32 سال روزنه های امید به سوی بسکتبال دختران ما گشوده شد.

مربی سابق تیم ملی درباره انتقاد از سرمربی تیم سه نفره نیز گفت: مربیان ما تا زمانی که شرایط مساعد نباشد، نباید زیر  بار مسئولیت بروند. از سویی دیگر انتخاب تیم ملی و بازیکنان باید از طریق خرد جمعی صورت بگیرد و برنامه ریزی ها براساس ایده های یک نفر نباشد.

پوران عباسی با اشاره به اینکه در هر دوره که تیم های ما در مسابقات برون مرزی شرکت می کنند، با پدیده های جدید مواجه می شوند و دیدن پیشرفت سریع بازیکنان خارجی شگفت زده می شوند و ما باید کاری بکنیم که این فاصله ها به حداقل برسد.

مربی بین المللی بسکتبال از این بابت که نگاه ها در بسکتبال بانوان محدود به چند مربی شده است، گلایه کرد و گفت: اسپانسرها و هرگونه حمایت معطوف به چند مربی معدود شده است. در صورتی که لازم است شرایط به صورت مساوی و عادلانه در اختیار همه مربیان قرار گیرد حتی مربیگری تیم های ملی.

گفت و گو: صدیقه فتاحی