جمعه سی و یکم فروردین ماه
پیش بازی والیبال ایران – اسلوونی

کریمی: پاسور اچ وولی قدرتی پاس می دهد

تیم ملی والیبال ایران مسابقه با اسلوونی را در پیش دارد. این مسابقه روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

اسلوونی شاید در نگاه اول جزو قدرت های درجه یک والیبال دنیا نباشد، اما وقتی که به کارنامه دو، سه سال اخیر این تیم نگاه می کنیم از قهرمانی در چلنج کاپ تا نایب قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد. این تیم سوپرایز لیگ ملت هاست که هم اکنون در ریمینی ایتالیا جریان دارد. در این باره نظر دکتر آکو کریمی مربی جوان ایرانی شاغل در والیبال اسلوونی گفت و گو کرده ایم. وی گفت: می دانیم اسلوونی از 9 بازی خود هفت برد دارد. شروع خوبی در لیگ ملت ها نداشت اما در ادامه با شکست دادن تیم های قلدر لهستان، فرانسه و روسیه رشد چشمگیر خود را به رخ کشید. سه بازیکن اچ وولی که من در آن مربیگری می کنم در تیم ملی اسلوونی حضور دارم. پاسور اصلی تیم تاکنون روپرت است که در تیم ما پاس می دهد. او بیشتر متکی به ارسال پاس های قدرتی در کناره های تور است که اگر در بازی ایران نیز یار فیکس باشد با توجه به مدافعان خوبی که داریم، می توانیم اسلوونی را شکست دهیم.

دکتر کریمی درباره دلایل پیشرفت تیم ملی اسلوونی گفت: مهمترین عامل برگزاری لیگ رده های پایه از بازیکنان زیر 13 سال تا رده های زیر 21 سال است که به طور منظم و هفتگی برگزار می شود. این کشور کمپ های تمرینی بسیار مجهز دارد که زیر نظر مربیان متخصص اداره می شود.

مربی جوان شاغل در اروپای شرقی درباره تیم ملی گفت: آقای آلکنو کار خودش را به خوبی انجام می دهد و از اعتماد به جوانان به خوبی بهره برده است. کادرفنی بسیار کاربلدی را کنار خودش دارد. آلکنو با خط زدن جواد کریمی شوک بزرگی به این جوان وارد کرد تا دریابد که اگر خوب تلاش نکند، موقعیتش درخطر می افتد.

کریمی درباره شرکت تیم ملی ایران در بازی های المپیک گفت: پیشنهاد می کنم که یک روانشناس بعد از پایان لیگ ملت ها کنار تیم ملی قرار بگیرد به ویژه بازیکنان جوان که از لحاظ روحی نیاز به ترمیم دارند. من اگرچه در یک کشور بیگانه کار مربیگری می کنم، ولی دلم با تیم ملی ایران است و امیدوارم بچه های تیم ملی سربلند بمانند.

گفت و گو: جمشید حمیدی