جمعه دهم فروردین ماه

رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی  لهستان

تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال 2 به کار خود در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی لهستان پایان داد.

رقابت های جام پیت لاسینسکی لهستان بعنوان مسابقات سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی برای المپیک توکیو و رقابت های جهانی 2021 نروژ،  روزهای 22 و 23 خردادماه در شهر ورشو لهستان برگزار شد و تیم ایران که با 5 نماینده در 2 وزن در این مسابقات شرکت کرده بود توسط محمدهادی ساروی و امین میرزازاده در اوزان 97 و 130 کیلوگرم صاحب مدال طلا و مهدی بالی و علی اکبر یوسیفی در همین اوزان صاحب مدال نقره شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 97 کیلوگرم مهدی بالی در بالای جدول در دور نخست با نتیجه 4 بر یک ماتیاس باک از دانمارک را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر 5 از سد اسلام عباس اف از آذربایجان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. بالی در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 و ضربه فنی جرارد کورنیزاک از لهستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. محمدهادی ساروی نیز در پایین جدول در دور اول با نتیجه 9 بر صفر ارگالی آیخیمبایف از ازبکستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر تادیوس میچالیک از لهستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ساروی در این مرحله مقابل مارتین ساوولاینن از فنلاد با نتیجه 10 بر یک پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. دو نماینده کشورمان در دیدار فینال به مصاف هم رفتند که ساروی با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. بالی نیز صاحب مدال نقره شد.

در وزن 130 کیلوگرم  در بالای جدول علی اکبر یوسفی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر روماس فریدریکاس از لیتوانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 1 بر 1 هیکی نابی دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان از استونی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر 1  ادوارد پاپ از آلمان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. در پایین جدول امیر قاسمی منجزی در دور نخست مقابل مامینجان عبداله یف قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف مقابل میرزازاده، از دور رقابت ها کنار رفت. امین میرزازاده نیز در دور اول با نتیجه 2 بر یک از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت. وی در دور دوم مقابل مانتاس کنیستاتاس از لیتوانی با نتیجه 1 بر 1 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله مقابل مامینجان عبداله یف قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان با نتیجه 3 بر 2 به برتری دست یافت. دیدار فینال بین دو نماینده کشورمان برگزار شد که امین میرزازاده با نتیجه 3 بر 1 از سد علی اکبر یوسفی گذشت و به مدال طلا دست یافت. یوسفی نیز صاحب مدال نقره شد.

اسامی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: با توجه به ثبت نام یک نفر، در این وزن رقابت برگزار نشد.

60 کیلوگرم: 1- میچال تراز (لهستان) 2- اکرم اوزترک (ترکیه) 3- محمد کودیر یوسوپوف (ازبکستان) 4- الیور اسکرزیپزاک (لهستان)

63 کیلوگرم: 1- اسلام جام بهرام اف (ازبکستان) 2- آیاتا سوزوکی (ژاپن) 3- کریستیان کچکمتی (مجارستان) و کریستوفر کرامر (آلمان)

67 کیلوگرم: 1- مورات فیرات (ترکیه) 2- محمد السید (مصر) 3- بوهدان کورنیوک (اوکراین) و المورات تاسمورادوف (ازبکستان)

72 کیلوگرم: 1- گئورگ ساهاکیان (لهستان) 2- میرزوبک رحمت اف (ازبکستان) 3- کریستیان وانزا (مجارستان) و چنگیز ارسلان (ترکیه)

77 کیلوگرم: 1- ابوزید مانتسیگوف (روسیه) 2- تاماس لوای (مجارستان) 3- یاساف زینالوف (اوکراین) و رومن ولاسوف (روسیه)

82 کیلوگرم: 1- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) 2- یاروسلاو فیلچاکوف (اوکراین) 3- رفیق حسین اف (آذربایجان) و الکس کسیدیس (سوئد)

87 کیلوگرم: 1- سمن نوویکوف (اوکراین) 2- استوان تاکاس (مجارستان) 3- متهان باشار (ترکیه) و رستم آساکالوف (ازبکستان)

97 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- مهدی بالی (ایران) 3- اسلام عباس اف (آذربایجان) و آروی ساوولاینن (فنلاند)

130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- علی اکبر یوسفی (ایران) 3- ادوارد پاپ (آلمان) و مومینجان عبداله یف (ازبکستان) ... 13- امیر قاسمی منجزی

با توجه به اعلام کادر فنی، رقابت های لهستان انتخابی المپیک 2021 توکیو برای نمایندگان کشورمان محسوب می شد.