چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
غفلت مطلقا ممنوع؛

نگذاریم این لقمه گلو گیر شود

به مصاف داغ ایران و عراق رسیدیم، نبردی بس حساس و پرالتهاب که موفقیت در این میدان صعود ما را به مرحله بعدی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 بیمه می کند.

اصولا فوتبال در عراق ریشه دارد و از دیرباز آنها رقیبی سختکوش برای ما بشمار می رفتند لذا عبور از این مانع برایمان سهل و بی دغدغه نبوده است.

  "سرکو کاتانچ" سرمربی مجرب حریف که در دوره قهرمانی در تیم‌هایی چون سمپدوریا ایتالیا، استتوتگارت آلمان بازی کرده، مردی است پخته و در عین حـال بسیار جدی.

 سرمربی اسلوونیایی این تیم بطور قطع، توانمندی و فراست تیم ما را مثل کف دستش می شناسد و برای بازی حساس سه شنبه شب تدابیر ویژه ای را در سر می پروراند.

بشار رسن، طارق همام، علی عدنان، صفا هادی، علا عبدالزهرا ، مهند علی از جمله نفرات کلیدی عراق هستند که عصای دست  کاتانچ در خطوط سه گانه خواهند بود .

 از اینها که بگذریم باید باردیگر و به صراحت اقرارکنیم نبوغ بچه های ما در خطوط سه گانه می تواند برگ برنده باشد و همای سعادت را روی شانه تیم ملی فوتبال کشورمان بنشاند.

سه برد متوالی در منامه و دیکته کردن  توانمندی مان بر رقبا، ضریب خودباوری ملی پوشان را به میزان قابل توجهی مضاعف کرده که امید می رود این مزیت و اقتدار بتواند در دیدار پیش رو نیز قاتق نان باشد.

همین فاکتورها موجب شده تا تفکر پیروزی بر عراق در لایه های و قشرهای جامعه ما ریشه بدواند.

برای تحقق این آمال طبعا باید تمرکز خود را کاملا حفظ کنیم و علاوه بر مقابله با توان فیزیکی رقیب بویژه در خط میانی، با حساب و کتاب تر از بازیهای قبلی توپ را در  تمامی گستره زمین به گردش درآوریم .

در این راستا، سامان قدوس، احمد نوراللهی، علی قلی زاده، سعید عزت اللهی هافبک های خلاق تیم ما نقش محوری دارند، ضمن اینکه زوج مکمل و بااشتهای مهدی طارمی و سردار آزمون در خط آتش برای اسکوچیچ نعمت بزرگی بشمار می رود.

صادق محرمی، میلاد محمدی، مهدی قائدی، مهدی ترابی، کاوه رضایی، کریم انصاری فرد را نیز مدنظر داشته باشید تا به پتانسیل بالای تیم ما واقف شوید.

پورعلی گنجی، کنعانی زادگان، خلیل زاده هم در فاز دفاعی از توان بالایی برخوردارند که با هوشمندی توانسته اند در میدان منامه، ماشین گلزنی رقبا را از کار بیندازند.

برای اینکه کارمان به اما و اگر و ابر و باد و... نکشد، عقل سلیم حکم می کند که حواسمان را تمام قد جمع کنیم و فضای مانور حریف را به حداقل برسانیم و در نهایت یقه یاران کاتانچ را بگیریم.

آیتم دیگر اینکه اوضاع چمن ورزشگاه "المحرق" مناسب نیست اما یادمان باشد این شرایط برای عراق هم به شکل برابر دردسرساز است و لذا بجای بهانه جویی فقط و فقط باید با اراده ای مصمم و عزمی آهنین در اندیشه عبور از خاکریز چهارم باشیم  و گلیم خود را تا مرز صعود به مرحله بعدی بیرون بکشیم.

نویسنده: رضا میرزاییان