پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
پسرم نخستین لژیونر فوتبال ایران در لیگ دانمارک است

عزت اللهی: ایران با یک گل عراق را شکست می دهد

درپیش بودن بازی حساس فردای تیم های ملی فوتبال ایران و عراق فرصتی پیش آمد تا با نادر عزت اللهی بازیکن سابق ملوان انزلی و پدر سعید عزت اللهی هافبک جوان و با تکنیک تیم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی گفت و گو کنیم.

عزت اللهی به البرز ورزشی گفت: من در حال حاضر سرمربیگری تیم دسته اولی شهرداری آستارا را برعهده دارم. این تیم فعلا در مکان دوازدهم و یک پله پایین تر از ملوان تیم سرشناس شمال قرار دارد.

وی درباره بازی فرداشب تیم ملی ایران می گوید: برداشت من این است که بچه های ایران با اختلاف یک گل عراق را شکست خواهند داد به شرطی که بازیکنان ما همانند بازی با بحرین فوق العاده و انرژیک باشند. شرایط آمادگی روحی – روانی بازیکنان تیم ملی ایده آل به نظر می رسد و به دلیل شناختی که اسکوچیچ از بازیکنان ایرانی دارد، از مهره ها به موقع استفاده می کند.

عزت اللهی درباره پسرش که هم اینک در اردوی تیم ملی به سر می برد، گفت: وی در سن 24 سالگی نخستین لژیونر تاریخ فوتبال ایران در سرزمین فوتبال خیز دانمارک بود. سعید تاکنون چهار گل برای تیم باشگاهی اش به ثمر رساند و همه چیز برای وی به خیر و خوشی پیش می رود. وی تاکنون 35 بازی ملی انجام داده است.

توصیه من به سعید و همه بازیکنان تیم ملی این است که خواسته های سرمربی را در زمین با چاشنی غیرت و تعصب به اجرا در آورند تا انشاالله از این گذرگاه سخت به سلامت عبور کنند.

عزت اللهی در زمان جوانی که مربیگری تیم ملی را زنده یاد پرویز دهداری برعهده داشت، به اتفاق مرحوم سیروس قایقران و امید هرندی به اردوی تیم ملی دعوت شده بود که به دلیل پارگی مینیسک پا از تیم ملی دور ماند.  

گفت و گو: حسن امامقلی