جمعه دهم فروردین ماه
بحرین را بزر گ نکنیم

اختر: ایران آقای فوتبال آسیاست

تیم ملی فوتبال کشورمان امشب مقابل عراق قرار می گیرد. دیداری که تقریبا برای دو تیم سنتی شده است. ادموند اختر بازیکن سابق تیم ملی در این خصوص با البرز ورزشی به گفت و گو نشست.

تیم ملی فوتبال کشورمان امشب مقابل عراق قرار می گیرد. دیداری که تقریبا برای دو تیم سنتی شده است. ادموند اختر بازیکن سابق تیم ملی که یک بار هم در تورنمنت مقدماتی جام جهانی حضور داشت که از قضا نتیجه آن بازی باخت عراق بود، می گوید: فوتبال عراق احساسی و تعصبی است. از بعد حرفه ای خیلی در سطح بالایی نیست و چون جنگنده ظاهر می شود، همیشه بازی با این تیم مشکل بوده است. اما از نگاه من ایران آقای فوتبال آسیاست و تیمی مثل عراق نمی تواند سد راه ما باشد. اگر در مرحله رفت به این تیم باختیم عملکرد ضعیف فدراسیون و ناتوانی مربی بلژیکی بود که پول زیادی برای این آقا هزینه شد، اما هیچ خروجی خاصی نداشت. عراقی ها در صدر جدول قرار دارند اما این تیم ستاره ندارد و از روی تعصب به میدان می رود. ما نباید برد مقابل بحرین را آنقدر عمده می ساختیم چرا که فوتبال ایران با داشتن این همه لژیونر و بازیکن پرتوان فراتر از بحرین و عراق است. فقط امیدوارم امشب به اصطلاح روز تیم عراق نباشد.

ادموند اختر درباره این سوال که شاید از معدود دوره هایی است که ارامنه ایران نماینده ای در تیم ملی ندارد، گفت: آخرین بازیکن ما آندو تیموریان بود. آن زمان تیم آرارات، منبعی برای عرضه بازیکنان تاپ تیم ملی بود. اما وقتی که این تیم به خاطر دلایل مختلف منهل شد، نوجوانان و جوانان ارامنه نیز مکانی برای رشد و پرورش ندارند. البته به تازگی جلساتی برگزار شد تا شاید بتوانیم دوباره آرارات را به صحنه فوتبال برتر بکشانیم و در این راه پیشکسوتان ارامنه تلاش هایی انجام دادند.

گفت و گو: پیام محرمی