جمعه دهم فروردین ماه
نگاه کارشناس

بسکتبال را کوچک نپنداریم

تیم ملی بسکتبال ایران با کسب 2 پیروزی مقابل تیم های عربستان و قطر در پنجره سوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا به مرحله نهایی صعود کرد. وزیر ورزش به این مناسبت پیام تبریکی خطاب به ملی پوشان بسکتبال مخابره کرد اما آیا بسکتبالی که تیم اول آسیا در بازی های المپیک است، با کسب پیروزی مقابل دو تیم سطح پایین قاره کار مهمی انجام داده است؟

افشین رضاپور کارشناس و مربی بسکتبال در گفت و گو با البرز ورزشی گفت: عربستان تیم 93 رده رنکینگ جهانی و قطر تیم 73 دنیاست در صورتی که تیم ملی کشورمان جایگاه 23 دنیا را در اختیار دارد. ما در دوره قبل کاپ آسیا که استرالیا و نیوزیلند هم به تیم های آسیایی اضافه شده بودند، مقام نایب قهرمانی را کسب کردیم. حالا چطور می شود مجری شبکه ورزش در پایان گزارش بازی ایران در مسابقات اخیر اردن جو می دهد و دست می زند. البته برخی از شبکه های ورزشی دیگر  تبدیل به کارناوال و شوهای تبلیغاتی شدند وی این را باید می دانستم که عربستان 20 سال از مدار بسکتبال آسیا دور است. در بازی با تیم آنقدر ضعیف ظاهر شد که 15 پنالتی را خراب کرد. در صورتی که ما در سال های 2007 تا 20013 سه بار قهرمان کاپ آسیا  شده بودیم که جنبه رقابت های جام ملت های آسیا را دارد.

رضاپور تاکید کرد که ما تیم بسیار خوبی داریم اما تیم جدیدی نساختیم چرا که بیشتر بازیکنان این تیم از جمله حامد حدادی، صمد نیکخواه و داورپناه بیش از 10 سال است که در تیم ملی حضور دارند. بنابراین با کارهایی که مجریان برخی از شبکه ها انجام می دهند، بسکتبال ما را حقیر می کنند. نباید سر بینندگان شیره مالید. البته که ماهیت واقعی بسکتبال ما 20 روز بعد از بازی المپیک در دور پایانی کاپ آسیا در اندونزی مشخص می شود.

وی در خاتمه افزود: بهترین بازیکن تیم ملی در دو مسابقه مقابل عربستان و قطر ارسلان کاظمی، که دو سال به بهانه های واهی از تیم ملی دور نگه داشته بود و حالا باید بپذیرند که او یک بازیکن بسیار بااستعداد است.

گفت و گو: ج - دوستدار