جمعه سی و یکم فروردین ماه

مبعلی: روش گل زدن به عراق را خیلی خوب بلدم

بازی ایران و عراق همیشه حساس بوده است. اما در حال حاضر تک تک بازیکنان ما به مراتب از بازیکنان عراقی بهتر و برتر هستند.

ایمان مبعلی هافبک تکنیکی و ملی پوش سال های دور استقلال با فولاد خوزستان با بیان این مطلب به البرز ورزشی گفت: امیدوارم امشب تیم ملی ما برنده از میدان خارج شود. باید دقت و تمرکز کافی داشته باشیم و هیچ بهانه ای را به عراقی ها ندهیم.

مبعلی که هم اینک در کادرفنی تیم بادران تهران حضور دارد، افزود: تیم ملی ایران در زمان مربیگری افشین قطبی مقابل عراق به پیروزی دست پیدا کرد که زننده گل دوم این بازی من بودم و سهم کوچکی در موفقیت تیم ملی کشورمان داشتم. باور کنید من راه و روش گلزنی به تیم عراق را خیلی خوب می دانم. 58 بازی ملی دارم ولی فقط یکی، دو گل برای تیم ملی به ثمر رسانده بودم که یکی از آنها به شکست عراق منجر شد.

مبعلی افزود: تیم ملی ما بازیکنان فوق العاده و با تکنیکی دارد که این مجموعه خوب اگر در قالب یک تیم نمود پیدا کنند، به حتم موفق خواهیم شد.

مبعلی درباره دلیل نزول فوتبال خوزستان و همچنین استقلال تهران در رقابت های داخلی و قاره ای و گفت: یک دلیل ناکامی ها بحران مالی است. اما فولاد خوزستان که امکانات خوبی هم دارد، به خاطر بدشانسی در لیگ قهرمانان آسیا از گردونه خارج شد.

وی درباره لژیونرشدن بازیکنان مثل مهدی قائدی گفت: لژیونرشدن خیلی دشوار نیست اما بازیکنان ما نباید برای رفتن به خارج زیاد عجله کنند. به طور مثال مهدی قائدی که احتمال دارد به تیم های مطرح انگلیس، آلمان، اسپانیا یا پرتغال بپیوندد باید با مطالعه دست به انتخاب بزند. بازیکنی مثل قائدی که از نظر فیزیکی قوی نیست و بیشتر تکنیکی بازی می کند، در لیگ های معتبر دایم در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرد.

گفت و گو: حسن امامقلی