جمعه دهم فروردین ماه

امضای تفاهم نامه فراسیون ورزش های ناشنوایان ایران با افغانستان، قرقیزستان و مالزی

تفاهم نامه فدراسیون ورزش های ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران با مسئولین ورزشهای ناشنوایان کشورهای افغانستان ، قرقیزستان و مالزی منعقد شد.

در حاشیه مسابقات فوتبال انتخابی المپیک تابستانی 2022 ناشنوایان در جزیره کیش، دکتر مهران تیشه گران رئیس فدراسیون در نشست های جداگانه با مسئولان ورزش های ناشنوایان کشور های قرقیزستان، افغانستان و مالزی برای ارتقاء سطح کیفی و آموزشی علمی مربیان و تبادل عملی تجربیات با برگزاری کارگاه های آموزشی و تورنمنت های ورزشی دو جانبه با شرایط مساوی از نظر تقبل هزینه ها، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

همکاری و تعامل در حوزه رشته های مختلف ورزشی و مراودات مختلف در خصوص امور داوری، مربیگری و مدیریت بر ورزشهای ناشنوایان از جمله مفاد مهم این تفاهم نامه ها است.

براساس این تفاهم نامه پیرامون برگزاری اردوی مشترك و بازی های دوستانه بین تیم های ملی کشورها نیز بحث و تبادل نظر به عمل آمده است.

تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشورمان در مسابقات فوتبال انتخابی المپیک 2022 ناشنوایان در جزیره کیش قهرمان و به همراه تیم های عراق، کره جنوبی و ازبکستان جواز حضور در المپیک 2022 ناشنوایان در برزیل را به دست آورد.