شنبه یکم اردیبهشت ماه

دعوت از بزرگان کشتی با کدام استدلال

فدراسیون کشتی اخیرا طی اطلاعیه ای خواهان حضور نامداران پیشین در جمع اردونشینان تیم ملی کشتی شده اند...

دلیل این کار روحیه دادن به ملی پوشان فعلی و انتقال تجربه به آنهاست شک نداریم که مدال آوران گذشته نیز خواهان موفقیت قهرمانان و کسب مدال از سوی آنان هستند.‌خانه کشتی خانه آنهاست و خود سال ها در آنجا تمرین کرده اند با این وجود باید بپذیریم  مسئولان فعلی فدراسیون نسبت به آنها کم لطفی کرده اند. رئیس فدراسیون  طی دو سال گذشته تا حد امکان بزرگان و مدال آوران را از دور و بر خود دور کرده  و با آنان رفتار مناسبی نداشته است.

به عبارت دیگر، برخی از نامداران کشتی، رضا و رغبتی برای حضور در جایی که نسبت به ایشان کم لطفی شده ندارند همانطور که  برخی از کارشناسان قدیمی و کشتی نویسان نیز علاقه مند به حضور در خانه کشتی نیستند. این امر با توجه به اینکه سیاستگذاران فدراسیون .‌ کارشناسان را به خودی و غیر خودی تقسیم کرده اند قابل پیش بینی بود.  به عبارت دیگر ضعف ارتباطات   فدراسیون، کشتی نویسان را هم مانند نامداران مدال آور نسبت به حضور در خانه کشتی بی علاقه کرده است. اینکه مسئولان فدراسیون بعد  از مدت های طولانی اکنون یاد بزرگان کشتی افتاده اند جای تعجب دارد.

تردیدی نداریم که دوستداران کشتی، قهرمانان بزرگ گذشته و کارشناسان واقعی این ورزش به موفقیت قهرمانان امیدوارند با این وجود کم لطفی ها و تک روی های مسئولان فدراسیون فضایی فراهم کرده که آنان بیش از هر زمانی از کشتی دور باشند.