پنجشنبه نهم فروردین ماه
 قرعه‌کشی والیبال قهرمانی جوانان پسر جهان

ایران – آرژانتین؛ این بار در ایتالیا

مراسم قرعه‌کشی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان با حضور 16 تیم در 4 گروه چهارتیمی برگزار شد و طی آن تیم ملی جوانان ایران در گروه C با آرژانتین، مراکش و بلژیک هم‌گروه شد.

قرعه‌کشی مسابقات والیبال جوانان جهان امروز به صورت آنلاین برگزار شد. این رقابت‌ها درحالی قرار است از اول مهرماه به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان آغاز شود که طبق قرعه، تیم ملی والیبال جوانان ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی (2019- بحرین) به عنوان تیم اول گروه C با آرژانتین، مراکش و بلژیک هم‌گروه شد.گفتنی است ایتالیا و بلغارستان نیز به عنوان میزبانان مشترک مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 2021، به ترتیب به عنوان تیم‌ اول گروه‌های A و B انتخاب شدند.

قرعه کشی مسابقات درحالی توسط خانم ساسی مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون والیبال ایتالیا انجام شد که طی این مراسم اعلام شد دلیل شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که برای برخی کشورها در این زمینه پیش آمده، یک تیم از حضور در مسابقات انصراف داده است. به این ترتیب فدراسیون جهانی بر اساس رده‌بندی جهانی جوانان، مذاکرات خود را برای جایگزینی تیم چهارم گروه A آغاز کرده است. بر همین اساس در این قرعه‌کشی، یک قرعه باز قرار گرفت تا پس از نهایی‌شدن نماینده چهارم گروه A نام تیم مذکور در گروه مربوطه قرار گیرد.

گروه‌بندی مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: ایتالیا، مصر، جمهوری چک، تیم 1

گروه B: بلغارستان، کوبا، بحرین، لهستان

گروه C: ایران، آرژانتین، مراکش، بلژیک

گروه D: روسیه، برزیل، کامرون، کانادا

گفتنی است رقابت‌های مرحله گروهی تیم‌های حاضر در گروه A و C به میزبانی ایتالیا و رقابت‌های تیم‌های حاضر در گروه B و D به میزبانی بلغارستان برگزار خواهد شد. به این ترتیب رقابت‌های مرحله گروهی تیم ملی والیبال جوانان ایران در گروه C به میزبانی ایتالیا برگزار خواهد شد.

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان مرد جهان به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان از تاریخ اول تا 11 مهرماه 1400 برگزار خواهد شد.