پنجشنبه نهم فروردین ماه

فرشته کریمی: در تیم ملی فوتبال همه کاپیتان بودند

فرشته کریمی ستاره فوتسال ایران و یکی از ده بازیکن برتر جهان در واکنش به پیروزی تیم فوتبال مردان ایران در مقدماتی جام جهانی با البرز ورزشی گفت و گو کرد.

فرشته کریمی ستاره فوتسال ایران و یکی از ده بازیکن برتر جهان در واکنش به پیروزی تیم فوتبال مردان ایران در مقدماتی جام جهانی به البرز ورزشی گفت: تیم ما در نیمه اول بازی با عراق کاملا منطقی بازی کرد و به آنچه که می خواست با زدن یک گل نایل آمد اما در نیمه دوم بازی احساسی باعث شد که چند موقعیت گل را از دست بدهد. پیش بینی من این بود  که ایران با دو گل به برتری دست پیدا خواهد کرد اما هرچه که بود، پاسخ دندانشکنی به کارشکنی هایی بود که در بحرین علیه تیم ملی ما شده بود. متاسفانه ویلموتس باعث شد که فوتبال ما به شرایطی برسد که استرس در آن وجه غالب باشد.

کریمی اضافه کرد: خوشبختانه بازیکنان حرفه ای و کادر حرفه ای و داشتن لژیونرهای ارزشمند باعث شد تا این بار برتری خود را بر حریف تحمیل کنند. غیرت و تعصب حرف اول ورزشکاران ایران در دنیاست. دختر و پسر ندارد و ما در تیم ملی فوتسال هم این ویژگی ایرانیان را به خوبی به تصویر کشیده بودیم.

فرشته کریمی درباره بهترین های تیم ملی در این دوره از مسابقات گفت: همه بازیکنان عالی بودند. قلیزاده که نقش مهمی در به ثمر رسیدن گل داشت. کنعانی زاده، صادق محرمی، شجاع و ... همه با جان و دل در خدمت تیم بودند. بیرانوند یک روز آرام را پشت سر گذاشت اما در همه جای دنیا رسم است که با آنی که پاس گل می دهد یا گل می زند، بیشتر به چشم می آید و محبوب تر می نماید. مثل سردار آزمون و مهدی طارمی، سردار با پست هایی که این روزها در تقابل با تماشاگران عرب می گذارد، گوشه هایی از تعصب و دلبستگی ملی خود را نشان داده است.

با ستاره سرشناس فوتبال ایران اضافه کرد: این همدلی بود که باعث شد که تیم ملی در این رقابت ها چند کاپیتان داشته باشد و همه خود را مسئول و متعهد بدانند.

کریمی که پیشنهادهای خارجی چندی داشته و دارد، درباره برنامه پیش روی خود گفت: ترجیح می دهم که در خارج از ایران بازی کنم. سوای کویت از دو تیم ایتالیایی و پرتغالی هم پیشنهاد دارم و مشغول مطالعه در این باره هستم.

وی در پایان با اشاره به برنامه هایی که فدراسیون فوتبال برای تیم های ملی بانوان دختران و نوجوانان تدارک دیده است، گفت: متاسفانه هنوز از برنامه های آماده سازی تیم ملی فوتسال خبری نیست.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب