جمعه دهم فروردین ماه

"سکانس اصلی" قبولی در ثلث آخر

برتری بی چون چرا برابر بحرین آن هم در منامه که برای نخستین بار در زمین حریف رقم خورد و پیروزی نوید بخش مقابل عراق که پس از گذشت 10 سال به تصویر کشیده شد، جای تقدیر تمام قد دارد.

بویژه آنکه این موفقیت های تحسین برانگیز در هوای شرجی و دم کرده منامه به تصویر درآمد که بی شک بر بالندگی و تعصب مثالزدنی تیم ما مهر تایید می زند.

هرچند که برتری پرگل مقابل هنگ کنگ و کامبوج قابل پیش بینی بود ولی شاخ و شانه کشیدن و زهر چشم گرفتن از بحرین و عراق، حلاوت خاصی داشت.

بحث قابل مداقه دیگر  اینکه دست" اسکوچیچ" در خطوط سه‌گانه باز بود  اما این را هم نباید به محاق فراموشی سپرد که اندیشه های کادر فنی در چهار پیروزی متوالی و صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022  تاثیر پذیر بود. .

در دو دیدار سرنوشت ساز با بحرين و عراق عملکرد بچه های ما اصلا بر مدار احساسات نمی چرخید و منطقی تر از گذشته نمایش دادیم. وزن بالای تیم ما و خلاقیت و شعور تاکتیکی ملی پوشان در میدان منامه بخوبی بچشم آمد، به همین سبب روی لبه تیغ راه نرفتیم و با بازیهای ستایش آمیز توانستیم تیرمان را به هدف بنشانیم .

 از این کامیابی و توفیق الهام بخش  خیلی حظ کردیم و سرمست شدیم ولی یادمان باشد مسیر سخت تری را پیش رو داریم و لذا باید از همین امروز بگونه ای طرح ریزی و مهندسی کنیم که بتوانیم از پس رقبای جدی تر در مرحله نهایی برآییم و به جام‌جهانی 2022 سلام کنیم.

قرعه کشی دور نهایی سوم تیر ماه خواهد بود و رقبای خود را خواهیم شناخت و طبعا باید هم و غم خود را صرف کارامدسازی تیم ملی کنیم و با اجماع در این راه دشوار گام برداریم.

امید می رود بدور از غرور کاذب و در پرتو منطق گرایی و رویکرد اصولی در راه برنامه‌های تدارکاتی مناسب اهتمام و راه را برای صعود به جام جهانی قطر تسطیح کنیم.

نویسنده: رضا میرزاییان