شنبه یکم اردیبهشت ماه

سرمستی: مدال طلای المپیک را برای ایران کنار بگذارید

چهار ماه است که شبانه روز تلاش می کنم و تمریناتم را دوچندان کرده ام تا با آمادگی به مسابقات المپیک اعزام شوم. در هر مسابقه ای که برایم در نظر بگیرند شرکت می کنم تا امتیازات لازم را به دست بیاورم و با عملکرد خوبم نظر کادر فنی را به خود جلب کنم.

*دستمزد یک بازیکن شاغل در اروپا را به دست می آورم

یونس سرمستی ضمن بیان مطالب فوق به خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی گفت: دو سالی می شد که پاهایم را عمل کرده بودم، مادرم مریض بود، بی کار بودم و مشکلاتی از این دست داشتم که ذهن و فکرم را درگیر کرده بود. علی ایحال از این برهه حساس به سلامت عبور کرده و با کمک اطرافیانم ازدواج کرده ام و خانه نیز گرفتم و اکنون با خیالی آسوده راهم را در پیش گرفتم. چهار ماهی است که با حمایت آقای مهدي كار انديش (رئیس هيات مديره)، آقاي زنوزي (مالک) و دكتر شايان نايب رييس مجموعه هواپیمایی آتا و همینطور مردم آذربايجان شرایط بهتری برایم ایجاد شده تا با تمرکز بهتری به کارم ادامه دهم. از بنده انتظار مدال طلای المپیک دارند و پاداشی به اندازه دستمزد یک فوتبالیست شاغل در اروپا را پیشنهاد کرده اند که باعث مباهات من است.

*روزی هشت ساعت تمرین می کنم

قهرمان کشتی آزاد دانشجویان جهان افزود: روزی 8 ساعت تمرین می کنم تا به خواسته خود برسم و برای خطه آذربایجان افتخارآفرینی کنم. سرپرست ورزش آتا هستم و روزی یک ساعت به محل کار می روم. استثنائا به بنده آسان گرفته اند تا تمرکزم را صرفا روی المپیک بگذارم. در 26 سالگی انگیزه ام هزار برابر شده و از اینکه دغدغه ای پیش پای خود نمی بینم بسیار شادمانم. برای مصدومیت پاهایم دکتر گرفتم و بهبود پیدا کردم و اکنون منتظر شروع مسابقات هستم.

 class=

*در دوران کرونا تمرینات بیشتری داشتم

دارنده مدال طلای جام جهانی کشتی در لس آنجلس تصریح کرد: تمریناتم را در ایام کرونا انجام دادم. به کوه می رویم و یک تشک کشتی گرفته ایم که آن را به صورت مداوم ضدعفونی می کنیم. نسبت به شرایط عادی تمرینات بیشتری هم انجام دادم و روی فرم هستم. از دکتر امیرساسان برنامه غذایی می گیرم تا بین وعده های غذایی و وزن بدنم توازن برقرار کنم. امیدوارم بهترین کشتی گیر به مسابقات المپیک راه پیدا کند.

*مدال طلا را برای ایران کنار بگذارید

سرمستی تاکید کرد: اعتقادم بر این است که در وزن 57 کیلوگرم هر کشتی گیری که المپیکی شود، شایسته کسب مدال طلاست. مدعیان آنچنانی در سطح جهانی وجود ندارد و هر کشتی گیری از ایران به مسابقات المپیک اعزام شود، از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار است. حریفان تمرینی ام محمد ملکی (نفر دوم بزرگسالان)، قهرمانان مسابقات کشتی پهلوانی کشور و چند جوان شایسته و قدرتمند هستند ضمن اینکه زیر نظر مربی خود فرید دژم خو (قهرمان اسبق تیم ملی) کار می کنم و مشکل فنی ندارم. در مسابقات دانشجویان جهان به عنوان فنی ترین کشتی گیر شناخته شدم و همینطور چندین بار در بزرگسالان مقام فنی ترین کشتی گیر ایران را به خود اختصاص دادم. معضل اصلی بنده روحیه و آمادگی جسمانی ام بود که رفته رفته با شرایطی که تعریف کردم، روند بهتری پیدا کردم و اکنون می توانم با آرامش خاطر به سمت هدفم گام بردارم.

*کشتی را کنار گذاشته بودم

عضو تیم ملی کشتی ایران در پایان خاطرنشان کرد: اشخاص زیادی از من حمایت می کنند و باید جواب محبت های این عزیزان را بدهم. کشتی را کنار گذاشته بودم ولی در این پنج ماه اخیر اتفاقاتی پیش آمد کرد و خداوند دری را به روی من گشود تا بتوانم با قدرت بازگردم. معجزه ای شد که اصلا انتظارش را نداشتم. امسال در مسابقات لیگ کشتی نمی گیرم تا با تمرینات مضاعف و با آمادگی صد در صد راهی المپیک شوم. مربی سازنده من استاد منصور سیفی بوده که جای دارد از ایشان تشکر به عمل آورم.

گفت و گو از: احمد دباغ