پنجشنبه نهم فروردین ماه
کار سخت است اما هدفم کسب مدال در المپیک است

قیاسی: ازچرخه انتخابی هاخوشحالم

مرتضی قیاسی گفت: از فدراسیون و کادر فنی برای اجرای چرخه ی انتخابی تشکر می کنم.

مرتضی قیاسی نماینده وزن 65 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در المپیک 2021 توکیو  گفت: پس از تعطیلی کشتی به دلیل شیوع کرونا کار خود را با حضور در لیگ کشتی، شرکت در رقابت های انتخابی جام جهانی صربستان و حضور در اردوهای تیم های ملی کشتی شروع کردم.
وی ادامه داد: 11 مرحله اردوی بسیار خوب را پشت سر گذاشته ایم و کادر فنی نیز کمک بسیار زیادی کرده، ضمن ایکه شرایط برگزاری اردوها عالی بوده و همه ی امکانات در اختیار ما قرار گرفته است.
قیاسی با قدردانی از کادر فنی و فدراسیون کشتی برای اجرای چرخه ی انتخابی گفت: به نظرم در این چرخه تمامی کشتی گیران دیده شدند و بعضی ها در انتخابی درون اردویی و برخی نیز با حضور در رقابت های بین المللی عملکرد خود را نشان داده و از سایر حریفان برتر بودند و در نهایت نیز عضو تیم ملی شدند.
وی افزود: من در انتخابی جام جهانی صربستان با شکست 6 بر 6 مقابل امیرمحمد یزدانی مغلوب شدم و با نظر کادر فنی به رقابت های قهرمانی آسیا در قزاقستان اعزام و صاحب مدال برنز شدم و پس از آن نیز با نظر کادر فنی رقابت انتخابی برای المپیک برگزار شد که توانستم با فاصله ی پنج امتیاز و ضربه ی فنی حریف خود را مغلوب کرده و دوبنده تیم ملی در وزن 65 کیلوگرم را از آن خود کنم.
قیاسی در مورد عملکردش در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: خدا را شکر کشتی های خوبی در آنجا گرفتم و خوشحالم که با اتوگورو قهرمان جهان از ژاپن نیز مبارزه کردم اما با توجه به تجربه بیشتر حریف کشتی را واگذار کردم و امیدارم که بتوانم این شکست را در المپیک جبران کنم.
وی در مورد برنامه اش تا رقابت های المپیک توکیو اظهار داشت: تمرینات پرفشاری را پشت سر می گذاریم و از نظر وزنی نیز مشکل خاصی ندارم، در حال حاضر فیلم حریفان خود را به همراه مربیان می بینم تا نقاط ضعف و قوت آن ها را شناسایی کنیم، تنها به مدال المپیک فکر می کنم و نهایت تلاش خود را خواهم کرد که با آمادگی کامل راهی ژاپن شوم.
این کشتی گیر لرستانی در مورد انتظارات مردم لرستان از خودش گفت: تنها نماینده لرستان هستم که پس از سال ها راهی المپیک می شوم و بار سنگینی به روی دوشم است و انتظارات بالاست. اما تمرکزم روی تمرینات، حریفان و مسابقاتم است و هدفم این است که مدال المپیک بگیرم.
قیاسی در پایان خاطرنشان کرد: تحمل اردوها در شرایط قرنطینه و فشار بالای تمرینات مشکل است اما به خاطر حضور در المپیک و کسب مدال در این بازی ها تمامی سختی ها را تحمل کرده ایم. کادر فنی خوبی داریم و دوست دارم بیشتر تلاش کنم و فشار بیاورم تا با آمادگی هرچه بیشتر راهی المپیک شوم و از کسانی که در این راه کنارم بودند و حمایتم کردند به خصوص خانواده ی عزیزم تشکر می کنم.

نویسنده: احمد دباغ