پنجشنبه نهم فروردین ماه
نگاه کارشناس

درس بزرگ برای آرمین هادی پور

عملکرد تیم های ملی بانوان و آقایان در مسابقات تکواندوی آسیا چگونه بود؟ تیم های تکواندوی آقایان و بانوان ما در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در بیروت برگزار شد، به ترتیب به مقام سوم و نایب قهرمانی دست پیدا کرده اند.

فرزاد عبداللهی قهرمان سابق وزن ششم تکواندوی جهان و کارشناس این رشته در تحلیل نتایج به دست آمده به البرز ورزشی گفت: تکواندوکاران ما بعد از یک سال و اندی دوری از صحنه مسابقات بزرگ گام به تاتامی گذاشته بودند ولی به نظر من تیم پسران کشور ما عملکرد خیلی خوبی نداشت. میرهاشم حسینی که المپیکی است، آسیب دید و آرمین هادی پور دیگر چهره المپیکی نیز با شکست مقابل حریف کره ای مدال برنز گرفت. این باخت البته یک هشدار به هادی پور بود تا قبل از المپیک بداند که رقبا در کمین وی نشسته اند. هادی پور اگر از این باخت درس بگیرد، می تواند در المپیک روی سکو بایستد.

عبداللهی درباره عملکرد بانوان افزود: دختران ما ماشاءالله پرفروغ ظاهر شدند و همه با دست پر باز گشتند. هرچند که معتقد بودند اگر تجربه بیشتری داشتند، می توانستند مدال های خوش رنگی را به دست آورند.

در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش بانوان نگار اسماعیلی مدال طلا گرفت و ناهید کیانی، پریسا جوادی و زهرا پوراسماعیل به مدال برنز بسنده کرده اند. ضمن اینکه مهرو کمرانی مربی تیم ملی ایران نیز به عنوان بهترین مربی آسیا انتخاب شد.

گفت و گو: عباس اسماعیلی