پنجشنبه سی ام فروردین ماه
نگاه کارشناس

پروانه: هندبال باید از والیبال الگو بگیرد

نمایندگان هندبال ایران در مسابقات باشگاه های آسیا که در عربستان جریان دارد از صعود به جمع چهار تیم برتر باز مانده اند.

حسن پروانه بازیکن سابق تیم ملی و کارشناس هندبال علت این ناکامی را چنین بیان می کند: متاسفانه در هندبال جوانگرایی به موقع انجام نشده است و امروز متوجه می شویم که باشگاه های ما از بازیکن 38 ساله به عنوان یار کمکی استفاده می کند. یار خارجی هم به دلیل مشکلات ارزی امکانپذیر نیست و به دلیل فقدان آمادگی همه جانبه در شرایطی که یک تیم ما نیمه اول را 13-16 از الدحیل می برد، در پایان با پنج امتیاز اختلاف می بازد. مس کرمان البته بهتر از کازرون ظاهر شده است که سه مسابقه خود را واگذار کرده اند اما هندبال باید به راه والیبال برود که در نوجوانان و جوانان قهرمان جهان شد و اکنون آن بازیکنان جوان در تیم ملی بزرگسالان جای گرفته اند.

پروانه یادآور شد: به تازگی حدود 170 بازیکن نوجوان توسط دکتر خوش نویس استعدادیابی شده اند و که می توانند پشتوانه های ارزشمندی برای آینده هندبال ایران باشند.

وی با اشاره به میزبانی ایران در دی ماه و حضور تیم های آسیایی در تهران یا شیراز تاکید کرد: امیدوار هستیم که تیم ملی ما با در اختیار داشتن لژیونرهای آماده و پرورانده شدن بازیکنان جوان بتوانند روی سکو بایستند و جو تازه ای را برای هندبال ایران رقم بزنند.

گفت و گو: پیام محرمی