پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
فوتبال و تاوان بسیار

مربیان بزرگ و اسم های توخالی چه فایده!

بارها با اعتقاد کامل در فضای ورزش و به خصوص مستطیل سبز فوتبال نوشتیم، که این فوتبال به درست شدن نیاز دارد،  نه، درشت شدن؟! چون فوتبال  به انداره کافی درشت شده است وحالا باید گشت و برایش سازنده ای جور کرد...

بعضی ها که فقط دنبال بزرگ کردن خودشان هستند و فکر می کنند همه اهالی فوتبال قبول شان دارند نه تنها درک وتحمل موفقیت فوتبال راندارند!؟بلکه با عقرب درون خود، همیشه  دنبال نیش زدن و حاشیه سازی و به هم ریختگی مستطیل سبز فوتبال  هستند؟ این چنین افرادی که فکر می کنند، زیاد می دانند ولی عملا کم می فهمند،   فوتبال مارا به سمت و سوی همان حکایت، من بدو ،  آهو بدو،  کشانده اند.

فوتبال بحران زده و متلاشی شده  ملی،  به شهادت عالم و آدم بدترین نتایج را دردور رفت رقابت های مقدماتی جام حهانی گرفته بود؟! اما در دور دوم،   با مربیگری دراگان اسکوچیچ توانست غرور ملی فوتبال را دوباره احیا و فضای فوتبال ملی را شاد کند،  اما بلا فاصله بعد از ورود کاروان تیم ملی به وطن ودر همان پاویون فرودگاه زمزمه تغییر سرمربی تیم ملی  مطرح ورسانه ای شد؛ چرا وبرای چی؟ ظاهرا معلوم نیست؟! هرچند تجربه نشان داده که اظهر من الشمس است که مافیای فوتبال ماموریت جدیدی برای بهم ریختگی فوتبال ملی ترسیم کرده است،  اما انصافا،

  کجای دنیای فوتبال و ورزش جهان، دیده یا شنیده شده که به جای تشویق یک سرمربی موفق،   رخ به رخ، احتمال برکناری یا تعدیل شدنش را به ایشان بگویند.

چرا نمی گذارید چند صباحی این فوتبال واهالی اش خوشحال باشند؟

 اگر سرمربی تیم ملی ضعف یا اشتباه فنی در نوع هدایت تیم ملی داشته،  که انصافا در چهار بازی اخیر نداشت، ایا بهتر نیست آن غلطش را با جوهر مساعدت در مسیر رفع آن ضعف، لاک بگیریم وباورش کنیم وبا فرصت دادن به این کادر فنی،   اجازه زمینه صعود به جام جهانی را فراهم کنیم ؟اقایان، فوتبال تاوان سختی را پس داده ‌است و با تغییرات در کادر فنی سخت تر و بدترش نکنید؟

باید تلاش کرد دنبال تضعیف و تخریب و تحریف نباشید،  تیم ملی آرامش و انگیزه خود را مجددا بدست آورده ومطمنا با همین کادر فنی واین ستارگان کم نظیر می تواند راهی جام جهانی شود،  به دنبال اسم های بزرگ مربیان  توخالی هزینه ساز فاقد آشنایی با فرهنگ و فضای ایرانی نباشید.

بگذارید  فوتبال ملی همچنان موفق واهالیش خوش باشند.

برای تیم ملی، به بهانه گفتمان خرد جمعی تصمیمات عجولانه و تخریبی   نگیرید؟ از ما گفتن و نوشتن بود ...

نویسنده: سید مهدی ابوس