پنجشنبه نهم فروردین ماه

حسینخانی:  در المپیک باید فراتر از خودم باشم

مصطفی حسین خانی گفت: برای اینکه بتوانی در المپیک به موفقیت برسی باید فراتر از خود ظاهر شد.

مصطفی حسین خانی نماینده وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: دوازده مرحله از اردوهای تیم ملی برگزار شده و خدا را شکر شرایطم هم از لحاظ بدنی و از لحاظ روحی خوب است و به یک خودباوری رسیده ام.

وی ادامه داد: با امکاناتی که فدراسیون در اختیار ما قرار داده، همه چیز باب میل است و انشاء اله که در این زمان باقی مانده بتوانیم خوب تمرین کنیم، آمادگی خود را نیز افزایش بدهیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در المپیک بگیریم.

وی در مورد عملکردش در جام زیلکوفسکی لهستان گفت: در این مسابقات با برنامه ریزی شرکت کرده بودم و به هیچ حریفی امتیاز ندادم در واقع خیلی وقت بود که برای حضور در المپیک هدف داشتم و می خواهم نتیجه زحماتم در این چند سال را در المپیک بگیرم.

وی در مورد اجرای چرخه ی انتخابی اظهار داشت: هم رئیس فدراسیون و هم کادر فنی به اصل انتخابی پایبند بودند و بر برگزاری آن اصرار داشتند.

حسین خانی ادامه داد: البته فدراسیون با توجه به شیوع ویروس کرونا آن چیزی که از قبل برنامه ریزی کرده بود را نمی توانست اجرا کند اما با وجود تمامی محدودیت ها در تمامی اوزان انتخابی برگزار شد و این نکته ی مثبتی است که از وزن 57 تا وزن 125 کیلوگرم تمامی کشتی گیران با انتخابی عضو تیم ملی شدند.

دارنده مدال برنز جهان تصریح کرد: البته من در انتخابی وزن 74 کیلوگرم برای مسابقات صربستان هم اول شدم اما با صلاحدید کادر فنی به مسابقات لهستان نیز اعزام شدم که در آن جا هم با توجه به عملکردی که داشتم موفق شدم دوبنده تیم ملی را کسب کنم

دارنده ی مدال طلای آسیا در مورد کشتی گیران حاضر در وزن 74 کیلوگرم المپیک توکیو گفت: همه ی حریفانم در این وزن خوب هستند شاید از 16 نفر نزدیک به 10 نفر عنوان دار جهانی باشند که فیلم این کشتی گیران در اختیار کادر فنی قرار دارد و قرار است که در زمان باقی مانده تا المپیک روی نقاط ضعف و قوت آن ها کار کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

حسین خانی در مورد هدفش در المپیک گفت: قطعا هدف من کسب خوشرنگ ترین مدال در این مسابقات است. اما المپیک میدان بسیار بزرگ و جایی است که هرکس از لحظه ها استفاده کند، فراتر از خودش ظاهر شود می تواند بهترین نتیجه را بگیرد. همه کشورها برای موفقیت در این مسابقات سرمایه گذاری کرده اند و تمامی حریفان به دنبال کسب بهترین نتیجه اند. البته این میدان بزرگ جای اشتباه نیست چرا که اولین اشتباه احتمال دارد که آخرین اشتباه باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کادر فنی این چند وقت برای کشتی گیران بسیار زحمت کشیده و کشتی گیران را به آمادگی مطلوب رسانده اند و تمام و سعی و تلاششان این است که بهترین نتیجه را در المپیک بگیریم. وظیفه ی ما نیز این است که در راستای هدفمان تلاش کنیم و قدم برداریم و انشاء اله که با دعای خیر مردم و کمک خدا به نتیجه لازم برسیم.