پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
لیگ ملت های والیبال

ایران – فرانسه؛ نبردی از سر امیدواری

تیم ملی والیبال ایران فردا در سیزدهمین پیکار خود در شهر ریمینی ایتالیا مقابل تیم پرقدرت فرانسه قرار می گیرد. تیمی که با هشت برد و چهار شکست در رده چهارم جدول رده بندی لیگ ملت ها قرار دارد. یکی از باخت های این تیم به اسلوونی بود که به تیم شگفتی ساز رقابت ها شهرت پیدا کرد.

ایران – فرانسه فردا ساعت 15:30 به وقت تهران مقابل همدیگر قرار می گیرند. بدون تردید لورنتیره مربی باتجربه و با کلاس تیم خروس ها هم برای هدایت تیمش در لیگ ملت ها از فلسفه خاصی تبعیت کرده و خواهد کرد؛ بنابراین پیش بینی این قضیه وی با چه ترکیبی مقابل مردان ایرانی قرار می گیرد، کمی تا قسمتی دشوار است اما می دانیم که فرانسه نقطه قوت های فراوانی به لحاظ فردی و تاکتیکی دارد. تیم با میانگین قدی 196 سانتی متر و فوق ستاره هایی چون بنجامین تولییوتی با 289 بازی، اروین انگابت با 193 بازی بین المللی در کنار مردان بلندپروازی چون جان پارتی، گربینی کف (لیبرو) و جوانانی چون چینز یک تیم خوش ترکیب است که حضور استفان بویر آن را به یک مجموعه کامل تبدیل می سازد.

تردید نداریم که این یک بازی پرفشار و سخت برای تیم ملی ما خواهد بود. جهت مقابله با فرانسوی ها اول باید سرویس های زهری بازیکنان این تیم را مهار کرد تا فرصت را برای سرعت بخشیدن به حملات توسط کاپیتان سعید معروف مهیا ساخت. اینکه آلکنون باز هم با همان ترکیب هفته های اخیر به میدان خواهد رفت یا نه؟ فعلا که کسی از دل او خبری ندارد. ولی برای ما ارایه یک بازی تماشایی و آبرومندانه بسیار مهم است. برد و باخت ها در ورزش را بارها و بارها تجربه کرده ایم اما گاهی بعضی شکست ها آنقدر تحقیرآمیز می شوند که هیچ توجیه یا تفسیری را نمی شود برای آن نوشت. پس امیدوار هستیم که ایران – فرانسه یک نبرد تمام عیار در هفته پایانی لیگ ملت ها باشد.

نویسنده: جمشید حمیدی