جمعه دهم فروردین ماه
ژیمناستیک در انتظار انتخابات جدید؛

نیم قرن در حسرت المپیک

انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در پیش است و با اینکه هنوز وزارت ورزش دلیل روشنی درباره حذف دکتر درگاهی از جمع کاندیداتورها ارایه نکرده است، اما به نظر می رسد که انتخابات با شیوه و طرز تفکرات جدیدی در شرف تکوین است. اما خواسته کارشناسان و خبرگان این ورزش پایه در این رهگذر چیست؟

منصور راضی نژاد مربی سابق تیم ملی ژیمناستیک در این باره می گوید: یکی از مشکلات عدیده این است که اختلاف در این ورزش ریشه دوانده است و با اینکه خانواده ژیمناستیک بسیار کم جمعیت بوده و جمع کل آنها در کشور به 200 هزار نفر نمی رسد، ولی باز حذف کردن ها و اختلاف نظرها در این ورزش موج می زند. البته در حال حاضر در بخش قهرمانی بچه های ما کم و بیش فعالیت های خود را پی می گیرند و امیدوار هستم که آقای کیخواه بتواند در مسابقات کسب سهمیه المپیک موفق شود. ما از سال 1964 با توکیو که آقای جلال بازرگان و خانم جمیله سروری المپیکی شده بودند، همچنان در حسرت راهیابی نمایندگان کشورمان به المپیک مانده ایم.

وی درباره حذف رئیس کنونی فدراسیون از جمع نامزدهای احراز کرسی ریاست گفت: در این باره باید سازمان بازرسی جواب بدهد ولی به نظر من ژیمناستیک مدیری می خواهد که اهل تفاهم باشد و بتواند خانواده این رشته را با تدبیر و درایت دور هم جمع کند. ما در بین اهالی ژیمناستیک اشخاصی داریم که تحصیل کرده تربیت بدنی بوده و عناوین قهرمانی هم دارند. چه اشکالی دارد که از بین این شخصیت ها بتوانیم یک فرد را به عنوان رئیس برگزینیم. متاسفانه بسیاری از این شخصیت ها ناشناس مانده اند تا جایی که برخی از افراد جوان و کم تجربه به خود اجازه دادند که با تندی و برخوردهای بد شان و اعتبار آنان را نادیده بگیرند. در صورتی که اصل ورزش بر حفظ حرمت ها و کرامت انسان هاست. در ژیمناستیک ایران اشخاص زیادی بیش از نیم قرن زحمت کشیده اند و درست نیست که امروز به بهانه های واهی از جمله دور دادن به جوانان آنان را نادیده بگیریم.

گفت و گو: عباس اسماعیلی