جمعه سی و یکم فروردین ماه

چند برش از فوتبال ایران

با چند خبر از فوتبال ایران این بخش از نوشته های البرز ورزشی را مرور می کنیم و در این بین سوای قهرمانی پرسپولیس شاید کوچ قوچان نژاد به تیم گوای هند خواندنی تر باشد.

یک جام دیگر در ویترین افتخارات پرسپولیس

 شب گذشته تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی یک بر صفر مقابل تراکتورسازی تبریز به برتری رسید تا فاتح عنوان قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران لقب گیرد. این مسابقه که یک بار به دلیل شیوع کرونا عقب افتاده بود، سرانجام با پیروزی شاگردان یحیی گل محمدی همراه شد. پرسپولیس باید تا چندی دیگر در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور پیدا کند. پرسپولیس سال گذشته برای چهارمین بار متوالی موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات داخل کشور شد.

 

اما فوتسال ...

یک روز بعد از انتشار خبر برگزاری بازی ایران و ژاپن، سایت فدراسیون فوتبال اقدام به حذف خبر برگزاری این مسابقه کرد تا تردیدهایی را در انجام بازی دو تیم به وجود بیاورد. داود پرهیزکار رئیس وقت کمیته فوتسال در واکنش به این اتفاق اعلام کرد که خبر با درخواست ژاپنی‌ها حذف شده است و قرارداد تا چند روز دیگر نهایی خواهد شد.

پرهیزکار گفت: «دعوت نامه ژاپنی‌ها به دست ما رسیده و ما هم بر این اساس بعد از موافقت فدراسیون فوتبال برای دو دیدار دوستانه این موضوع را از طریق سایت فدراسیون اطلاع رسانی کردیم. بعضی از کشورها مقررات خاص خودشان را دارند، ژاپنی‌ها مدعی شدند تا قرارداد نهایی بین دو فدراسیون انجام نشود خبری نباید منتشر شود. با توجه به این درخواست این خبر از روی سایت فدراسیون حذف شد تا چند روز آینده قرارداد نهایی منعقد شود

 

گوچی شاید در لیگ هند

در شرایطی که بعد از مصاحبه رضا گوچی علیه کادر فنی زووله، اخباری درباره احتمال حضور این بازیکن در لیگ برتر منتشر و حتی شایعه شد که فرهاد مجیدی در سفر به دوبی، مذاکراتی با این بازیکن برای حضور در استقلال داشته اما به نظر می‌رسد او کماکان قصد دارد فوتبالش را در لیگی به جز لیگ برتر ایران ادامه دهد.

اگر چه اسمی از این مهاجم ایرانی برده نشده اما برخی از فوتبالدوستان هندی معتقدند رضا قوچان‌نژاد مورد توجه باشگاه گوا قرار گرفته است. از دید این افراد، رضا سابقه بازی در فوتبال آسیا( او در لیگهای کویت، قطر و استرالیا بازی کرده) را دارد و با توجه به پایان قراردادش با زووله، باشگاه گوا کار چندان سختی برای جذب این بازیکن نخواهد داشت.