پنجشنبه نهم فروردین ماه
گزارشگری یا خوشمزگی؛

سرحدی: آلکنو آن مربی روزهای اول نیست

دبیر پیشین فدراسیون والیبال اعتقاد دارد که آلکنو در روزهای اول لیگ ملت های جهان عملکرد بسیار خوب و شجاعانه ای داشته است و در تعویض ها و دور دادن به بازیکنان جوان بسیار قاطعانه عمل کرد، اما نمی دانم که چه عواملی باعث شد تا وی به آن روش مرضیه ادامه دهند.

کاوه سرحدی عضو پیشین کمیته داوران کنفدراسیون آسیا که سال ها سمت های اجرایی از جمله دبیری فدراسیون را برعهده داشت، با بیان این مطلب افزود: جوان های تیم ملی فوق العاده بودند اما هنوز به تجربیات لازمه دست پیدا نکردند و لحاظ روحی و روانی مردان میدان های بزرگ نیستند. به طور مثال میثم صالحی که عملکرد بسیار خوبی دارد، در دریافت باید پخته تر شود و بداند که مقابل سه دفاع یا تک دفاع چگونه ضربه بزند. صابر کاظمی البته با سر دفاع و مدافعان کناری خوب کار می کند. امیرحسین اسفندیار در سرویس خوب و در آبشار مقابل مدافعان قدبلند کند است و علی اصغر مجرد باید از لحاظ جسمانی تقویت شود. نمی دانم واقعا بدنسازی تیم در چه حدی بوده است ولی احساس می کنم هرچه ازطول مسابقات می گذرد، بازیکنان ما نزول یافته تر ظاهر می شود.

کارشناس والیبال اضافه کرد: با این روند برای المپیک نمی توان از تیم ملی انتظار داشت، اما آینده والیبال کشور ما با این جوان ها روشن خواهد بود.

وی در خاتمه این گفت و گو با اشاره به نحوه پخش و گزارش مسابقات از تلویزیون نیز گفت: متاسفانه در این بخش خلط مبحث به وجود آمده است. یک نفر گزارشگری می کند، هم کارشناسی و هم خوشمزگی و با مربیان تیم های مخالف هم کرکری می خواند. اینکه گزارشگری بخواهد با تحریک احساسات بینندگان برای خود وجاهتی ایجاد کند، باید منطبق بر منطق باشد نه اینکه آنقدر نمک بریزد که به قول معروف تبدیل به نمک صدف شود!

گفت و گو: جمشید حمیدی