چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه

دنیای توپ و سبد

از بسکتبال به عنوان یک ورزش المپیکی اخبار زیادی در رسانه ها به چشم نمی خورد. روزگاری این ورزش رقابت پایاپایی با اخبار ریز و درشت والیبال داشت، اما امروز ...

ایران و سوریه در یک گروه

با پایان مرحله انتخابی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا 2021، چهره 13 تیم صعود کننده به این مسابقات مشخص شد. بر این اساس،‌ تیم‌های راه یافته به مسابقات کاپ آسیا 2021 که به میزبانی جاکارتا برگزار خواهد شد به شرح زیر است:

میزبان: اندونزی

گروه اول: فیلیپین و کره

گروه دوم:‌ چین و ژاپن

گروه سوم: استرالیا و نیوزیلند

گروه چهارم: لبنان و بحرین

گروه پنجم: ایران و سوریه

گروه ششم: اردن و قزاقستان

3 تیم باقیمانده از بین بهترین‌ تیم‌های سوم گروه‌های 6 گانه و طی تورنمنتی دیگر انتخاب خواهند شد تا جمع 16 تیم کاپ آسیا 2021 تکمیل شود.

 

انتصاب در فدراسیون بسکتبال

 در حالی که تیم ملی بسکتبال باید یک ماه دیگر در المپیک توکیو حاضر شود و از آنجایی که در این روزها کار روابط بین الملل برای هماهنگی اردوها و مسابقات تدارکاتی اهمیت زیادی پیدا می‌کند، در اتفاقی عجیب مسئول این کمیته دچار تغییر شد.

براین اساس محمد مهدی سعیدی که از زمان ریاست طباطبایی در فدراسیون بسکتبال این سمت را عهده دار شده بود، به تازگی کنار رفته و ایمان فرزین جایگزین او شده است.

 

فراموش در فرودگاه

از آنجایی که همه قبل از سفر باید تست PCR کرونا بدهند، ملی پوشان این کار را انجام دادند تا با خیال راحت راهی ژاپن شوند، اما ناگهان در فرودگاه اتفاق عجیبی رقم خورد و آن اینکه پرینت آزمایش ها را به فرودگاه نبرده بودند که در نتیجه پس از گذشت مدت زمان توام با انتظار، یکی از اعضای فدراسیون در نیمه‌های شب پرینت گرفته و آن را به سرپرست تیم ملی می‌رساند تا ملی پوشان از پرواز جا نمانند. نکته جالب اینکه شکستن قرنطینه در انتخابی کاپ آسیا در قطر و اشتباه بودن شماره پیراهن یکی از بازیکنان در اردن هم قبلا اتفاق افتاده است. با این وضعیت امیدواریم ملی پوشان بدون مشکل در المپیک توکیو حاضر شوند.