جمعه دهم فروردین ماه
پرسپولیس شروع کرد؛

جام اول تا دو جام دیگر

سوپر جام به پرسپولیس رسید.جام قهرمانی در حالی در آغوش قرمز پوشان جای گرفت که دسترسی به ان بر اساس برنامه ریزی وسازمان تیمی شکل گرفت.

پرسپولیس اولین جام ۱۴۰۰ را شکار کرد.دو جام دیگر پیش رو است که قرمز پوشان به ان چشم دوخته اند.

اما گذشته از تمامی مسایل حاشیه ای دیدار پرسپولیس با تراکتور باید به این نکته دقیق شد  که پرسپولیس با فعل خواستن و پیروزی وشکست تراکتور با برنامه از قبل تعیین شده به میدان امده بود.

پرسپولیس به این نکته اگاهی داشت که عمق دفاع تراکتور چندان مقاوم نیست.نه تنها مقاوم نبود وبلکه در نوع ایستادن وارایش یافتن از اصول به دور است.

خط دفاع تیم تراکتور  از مکمل بودن فاصله داشت. خصوصا به هنگام جمع شدن چیزی به عنوان حمایت وپوشش در این ستون دیده نمی شد.

گل برتری وقهرمانی پرسپولیس از همین زاویه دوخته شد.ال کثیر گل خودرا با برداشتن مدافع روبرو به راحتی خودرا با دروازه بان تک به تک کرد.

خط دفاع تیم تراکتور  به هنگام دریافت توپ توسط ال کثیر به اندازه یک خندق باز وشکاف خورده دیده شد.

شاگردان گل محمدی بعد از این گل،به اداره بازی پرداختند،زیرا میدانستند که در راه نتیجه وقهرمانی اس هیچ تغییری حاصل نخواهد شد.

از سوی دیگر، تراکتو که قبل از بازی در رجز خوانی خودرا تیم پیروز میدان می دانست اما در دایره عمل،فاقد هر گونه مسائل تاکتیکی جهت شکستن تیم پرسپولیس بود.خصوصا خط حمله این تیم که راه وروش باز کردن خط دفاع وفرو ریختن دروازه تیم پرسپولیس را نمی دانست.

پرسپولیس در سال ۱۴۰۰اولین شکارچی جام لقب گرفت.اکنون نگاه خودرا برای دوجام دیگر ازجمله لیگ برتر وجام حدفی دوخته است.گرچه سخت است،اما این پرسپولیس وتیم کنونی توانایی رقم زدن هر اتفاقی را دارد.

نویسنده: اکبر عزیزی