پنجشنبه نهم فروردین ماه

الدوحیل قطر قهرمان هندبال آسیا

تیم الدوحیل قهرمان بیست و سومین دوره مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا شد.

قطری ها که همچنان در جذب بازیکنان و ستارگان مطرح هندبال اروپا و به ویژه آفریقا پیشتازی می کنند، این بار نیز قهرمان آسیا شدند. این در حالی است که نمایندگان هندبال ایران دست خالی بازگشتند. اینکه دو تیم اول و دوم مسابقات تیم های ایرانی همگروه بودند، نوعی توجیه است. باید آنقدر قوی بود که در صدر ایستاد. با این همه لژیونر در اروپا در داخل کشور دست مان خالی می ماند. برای مطرح شدن در باشگاه های آسیا باید فکری نو اندیشید.

در آخرین روز مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا دو تیم الدوحیل قطر و الکویت کویت در فینال این دوره از مسابقات به مصاف هم رفتند که در پایان این نماینده قطر بود که توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

نیمه اول این دیدار 12 بر 10 به سود الکویت به پایان رسید اما در نیمه دوم نماینده کویت نتوانست این اختلاف امتیازی را حفظ کند و در پایان با نتیجه 27 بر 24 بازی را به الدوحیل واگذار کرد.

پیش از این مسابقه دو تیم العربی قطر و النجمه بحرین در دیدار رده بندی رودرروی یکدیگر صف آرایی کردند که العربی با یک اختلاف امتیاز و نتیجه 25 بر 24 از سد النجمه گذشت و در رده سوم این مسابقات ایستاد.

سعید برخورداری، سنگربان ملی پوش ایرانی العربی عنوان بهترین بازیکن این دیدار را از آن خود کرد. پیش از این برخورداری در نخستین بازی تیمش در این رقابت ها به عنوان برترین بازیکن زمین شناخته شد تا او جام را نیز با کسب بهترین بازیکن به پایان برساند.

گفتنی است بیست سومین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا با شرکت ۱۱ تیم از روز ۲۲ خردادماه به میزبانی جده عربستان آغاز شد که دو نماینده ایران یعنی تیم های صنعت مس کرمان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون به ترتیب مقام های پنجم و نهم را کسب کردند.