جمعه سی و یکم فروردین ماه

چرا انتخابات فدراسیون زورخانه ای باطل شد؟

روزی که صحبت سر انتخابات فدراسیون ورزش های زورخانه ای بود، شبهات و موارد متعددی مطرح می شد، اما گمان ما بر این بود که وزارت ورزش به حتم بر آیین نامه انتخابات صحه می گذارد و راه را درست می رود. اما در کمال تعجب دیدیم که بعد از چند انتخابات که خط بطلان بر آن کشیده شد، حالا نوبت فدراسیون ورزش های زورخانه ای شد که می خوانید.

مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی روز ۱۹ خرداد سال جاری به ریاست سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و مهرعلی باران چشمه با ۲۲ رای از ۴۱ آرای مجمع به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد.

در این انتخابات مجتبی جوهری رقیب اصلی باران چشمه ۱۹ رای به دست آورد و نتوانست به صندلی ریاست برسد.

پس از این مجمع مجتبی جوهری با این ادعا که موارد قانونی در برگزاری این انتخابات رعایت نشده است به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و خواستار رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در برگزاری مجمع انتخابات این فدراسیون شد.

شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری پس از دریافت این شکایت رسیدگی به آن را در دستور کار قرار داد و روز ۳۰ خرداد اقدام به صدور رای و دستور موقت ابطال انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کرد.

بر اساس اعلام دیوان عدالت اداری به وزارت ورزش انتخابات برگزار شده روز ۱۹ خرداد این فدراسیون باطل است و افرادی که از این رای تبعیت نکنند به ۶ ماه تا یکسال انفصال از خدمت محکوم خواهند شد.

توضیح: براساس گفته مدیرکل امور حقوقی وزارت ورزش هنوز نامه ای دال بر ابطال انتخابات فدراسیون ورزش های زورخانه ای به وزارت ورزش ارسال نشده است.