شنبه یکم اردیبهشت ماه

طلای جام جهانی برای بانوان تیرانداز

تیم ملی تفنگ زنان ایران در رقابت‌های تیراندازی جام جهانی کرواسی به مدال طلا رسید.

در دومین روز از مسابقات تیراندازی جام جهانی که به میزبانی کرواسی در حال انجام است تیم ملی تفنگ زنان متشکل از نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان و فاطمه کرم‌زاده با امتیاز ۶۲۵.۵ به فینال رسید. این تیم در مرحله فینال در مصاف با روسیهبه برتری برسد و  در جایگاه نخست مسابقات قرار گیرد. این دومین مدال طلای ایران در جام جهانی کرواسی است.

این نتایج در شرایطی به دست آمد که در روز نخست رقابت ها چهره های سرشناس تیراندازی بانوان ایران مانند نجمه خدمتی در رده های نازل چهل ام مسابقات قرار گرفته بودند. در این باره با نرجس امامقلی نژاد عضو سابق تیم ملی و از قهرمانان مطرح آسیا گفت و گو کرده ایم.

وی به البرز ورزشی گفت: اصولا مسابقات رشته تفنگ غیرقابل پیش بینی است و نمی شود درباره نتایج آن قضاوت کرد. نگاهی به مدال هایی که قهرمانان کشورها در المپیک گرفته اند، نشان می دهد که اکثرا تیراندازانی مدال گرفته اند که هیچ نام و آوازه ای نداشتند. من با خانم خدمتی بسیار دوست هستم و همچنین خانم ها فاطمه کرم زاده و آرمینا طالبیان و شناخت خوبی از توانایی آنان دارم و معتقدم که آنها می توانند در المپیک به نتایج خوبی دست پیدا کنند.

وی درباره مدال طلای فروغی در بخش آقایان نیز گفت: ایشان از تجربیات بالایی برخوردارند و ذاتا یک قهرمان محسوب می شوند. اخلاقی شایسته دارند و پیش از این نیز عنوان قهرمانی جهان را به دست آورده بودند به همین دلیل وی را می توان از امیدهای ایران در بازی های المپیک نامید.

امامقلی نژاد درباره دلایل دوری یکساله اش از اردوهای تیم ملی گفت: چون مشغول تحصیل در رشته دکترای تربیت بدنی بودم، ترجیح داده ام که اول به مسایل مربوط به درس و دانشگاه بپردازم ولی به زودی تمریناتم را در سطح ملی آغاز خواهم کرد.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب