جمعه دهم فروردین ماه
دنیای توپ و سبد

دیدارهای تدارکاتی تیم ملی در ژاپن

سومین دیدار تدارکاتی تیم ملی بسکتبال ایران در ژاپن دیروز با پیروزی ملی پوشان کشورمان مقابل تیم ملی این کشور به پایان رسید.

تیم ملی کشورمان در سومین دیدار تدارکاتی خود در ژاپن، ظهر دیروز ساعت ۱۵:۳۵ به وقت ایران به مصاف تیم ملی ژاپن در شهر ایواته رفت. در نهایت ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند با نتیجه ۷۲ بر ۶۷ تیم ملی ژاپن را شکست دهند.

این دیدارهای تدارکاتی جهت ارتقا سطح آمادگی تیم ملی ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو انجام می‌شود.

ملی‌پوشان کشورمان دیدار قبلی خود با تیم ملی ژاپن در شهر میاگی را با نتیجه ۸۵ بر ۵۷ به این تیم واگذار کرده بودند. تیم ملی ایران که برای بازی های المپیک 2021 آماده می شود، بعد از مسابقات تدارکاتی در ژاپن به احتمال زیاد دیدارهایی را هم در کشور اسپانیا برگزار خواهد کرد و براساس اخبار شنیده، چند روز پیش از المپیک نیز با آرژانتین در توکیو دیداری تدارکاتی خواهد کرد.

تیم ملی در شرایطی راهی شرق دور شده است که سه بازیکن به اصطلاح دورگه در ترکیب دارد. آرون گرامی پور که از 16 سالگی پاسپورت ایرانی گرفته است. حضورش در تیم ملی قطعیت پیدا کرده اما از بین مایک رستم پور و پویان جلالی پور بر حسب مقررات فدراسیون بین المللی فقط یک نفر می تواند در آرایش تیم قرار گیرد. چرا که آنها بعد از 16 سالگی اقدام به گرفتن پاسپورت ایرانی کرده اند.