جمعه سی و یکم فروردین ماه

آقایی نخستین بانوی المپیکی بدمینتون

در پی خبری که روز گذشته درباره المپیکی شدن فرزانه فصیحی درج کرده ایم، یک خبر دیگر هم موجب خوشحالی بانوان ورزشکاران کشور ما شد و آن اینکه ثریا آقایی بدمینتون باز جوان اما باتجربه تهرانی جواز حضور در بازی های 2021 را به دست آورده است...

آقایی که سال ها در تورنمنت های مختلف با هزینه شخصی و گاهی هم با مساعدت فدراسیون شرکت کرده بود، در شرایطی وارد بازی های المپیک شد که دو بازیکن ذخیره مصری که از نظر رنکینگ پیش از وی قرار داشتند به مسابقات دونفره سوق داده شدند و راه برای راکد به دست ایرانی هموار شد.

ثریا آقایی که رنکینگ 100 تا 120 را داشته است، از نظر پشتکار، هدفگذاری و تمرینات یکی از پیگیرترین بدمینتون بازان کشور ما بوده که اینک مزد تلاش های خود را با حضور در بزرگ ترین میدان جهان می گیرد. این در حالی است که بدمینتون پسران ما بعد از کاوه محرابی که در سال 2012 در المپیک لندن حضور پیدا کرده بود، همچنان در حسرت المپیکی شدن درجا می زند. بازیکنانی چون سروش اسکندری و از نسل جوان تر نیما رستم پور، امین جباری، مهران شهبازی و ... باید از پشتکار و پایمردی ثریا آقایی درس بگیرند؛ چون تمام برنامه ها و مرارت های ورزشکار حرفه ای بر این است که روزی در نمایشگاه بزرگ بین المللی ورزش پرچم نمایندگی ایران عزیز را در دست بگیرند.

نویسنده: ج - دوستدار