پنجشنبه نهم فروردین ماه

اعتراض نمایندگان مجلس ژاپن به میزبانی توکیو

صبح امروز سوگا نخست وزیر ژاپن به فرودگاه هانه وا رفت تا از نزدیک آزمایشات پزشکی مربوط به تست کرونا را مورد بازدید و نظارت قرار دهد. هانه وا و ناری تا دو مبادی ورودی ورزشکاران شرکت کننده در بازی های المپیک خواهند بود.

هفته گذشته یک گروه کوچک ورزشی از کشور اوگاندا وارد ژاپن شدند که بعد از آزمایشات مربوطه یک عضو این گروه مبتلا به کرونا بود که بلافاصله اکیپ یادشده به کمپی در شهر اوزاکا واقع در جنوب ژاپن انتقال داده شدند تا تحت قرنطینه قرار بگیرند و جالب اینکه بعد از چند روز در آزمایش دوم نیز یک عضو دیگر این گروه مبتلا از آب درآمده است.

این مساله افکار عمومی ژاپن را بار دیگر معطوف به میزبانی کشورشان کرده است تا به اتفاق نمایندگان مجلس در میادین توکیو دست به تجمع زده و با سخنرانی های مختلف نسبت به این قضیه اعتراض کنند. شرکت کنندگان در این گردهمایی ها ادعا کردند که با میزبانی بازی های المپیک موجی از مرگ و میر به سراغ ژاپنی ها خواهد آمد. این مساله نخست وزیر ژاپن را بر آن داشت که به طور مستقیم وارد قضایا شده و از پزشکان مستقر در دو فرودگاه فوق الذکر بخواهد تا به شدت نسبت به گرفتن تست کرونا عمل کنند. و حتی اگر یک عضو کشوری کرونایی باشد، بلافاصله به مبدا برگردانده شوند. به این ترتیب بار دیگر مهمترین بازی ملت های جهان در ابهام قرار گرفته است.

این در حالی است که تیم های مختلف ژاپن از جمله والیبال برای کسب آمادگی آرمانی پای رباط ها را هم به تمرینات خود کشانده اند.

گزارش اختصاصی  رضا مقدم - ژاپن