سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
یک عکس - یک نگاه

آقای مرادی ...

از دنیای وزنه برداری به طور معمول اخبار چندانی در رسانه ها دیده نمی شود. مگر اینکه گاهی علی مرادی رئیس فدراسیون مصاحبه هایی را انتشار بدهد و بازتاب هایی که هر یک در خور بحث و تعمق هستند.

مرادی دیروز در گفت و گویی دلایل سهمیه نگرفتن سهراب مرادی  و کیانوش رستمی را به نوعی رفع و رجوع کرد و مصدوم شدن سهراب مرادی را به نوعی به گردن کاندیداهایی انداخت که سال 98 در انتخابات شرکت کردند و گفت:"کسانی که آمدند کاندیدا شدند، فشار هایی به مجموعه ورزش وارد کردند که باعث شد سه ماه وزنه برداری روی هوا باشد و در همان زمان هم سهراب مرادی مصدوم شد.

این در حالی است که فدراسیون وزنه برداری هیچ موقع پاسخ روشنی  در مورد کیانوش رستمی و حتی سعید علی حسینی نداد. اگر کیانوش رستمی سهمیه نگرفت و امتیاز کم آورد و یا سعید علی حسینی خداحافظی کرد، به این دلیل است که فدراسیون آینده نگری نداشت تا آنها را برای یک مسابقه دیگر در دوره دوم رقابت های گزینشی المپیک ثبت نام کند. رئیس فدراسیون وزنه برداری باید این پاسخ را به روشنی بدهد که چرا ورزشکاران مطرحی چون سهراب مرادی مصدومیت طولانی مدت دارند و مقصر کیست، پاسخ نداده اند و نیز هرگز برای کنار گذاشتن چهره های افتخارآفرین وزنه برداری مثل شاهین نصیری نیا، حسین توکلی، سجاد انوشیروانی، کوروش باقری، بهداد سلیمی و ... ادله محکمه پسندی ارایه نکرده است. به اعتقاد ما سرمایه سوزی و وقت سوزی هر دو در وزنه برداری ما بدجوری تداوم یافته است.

نویسنده: عباس اسماعیلی