جمعه دهم فروردین ماه
شگفتی های فوتبال یورو 2020

سوئد حذف شد، آلمان شکست خورد

شاگردان آندری شوچنکو شب گذشته موفق شدند تا با پیروزی 2-1 برابر سوئد خود را به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 برسانند، جایی که باید با انگلیس رو به رو شوند.

اولکساندر زینچنکو در دقیقه 27 برای اوکراین گلزنی کرد اما امیل فورسبرگ در پایان نیمه اول کار را به تساوی کشاند. پس از رفتن بازی به وقت های اضافی این آرتم دوبیک بود که در آخرین دقایق وقت اضافه دوم موفق شد دروازه سوئد را، که در دقیقه 99 با اخراج مارکوس دنیلسون 10 نفره شده بود، باز کند و پیروزی را برای اوکراینی ها به ارمغان بیاورد.

 آندری شوچنکو پس از این مسابقه گفت: "اول از همه می خواهم به همه هواداران اوکراین برای این لحظه تاریخی تبریک بگویم. بازیکنان ما برای هواداران بازی کردند. ما واقعا راضی هستیم.

رسیدن به اینجا واقعا سخت بود اما هواداران ما خیلی از ما حمایت کردند. اکثر این افراد کار می کنند و من فکر می کنم آنها ممکن است  مجبور شده باشند آخرین پولی را که داشته اند برای آمدن به اینجا و تماشای این بازی خرج کنند.

ما صدای شما را شنیدیم، بسیار سپاسگزارم برای این حمایت و درود به تمام اوکراین، ما می دانیم که آنها ما را تماشا می کردند و از ما حمایت می کردند.

هر دو تیم بسیار خوب بازی کردند. مسابقه جالبی بود. هیچ یک از طرفین نمی خواستند ببازند به همین خاطر در دقایق پایانی این بازی پراتفاق را شاهد بودیم. تیم ما با این عملکرد و تعهد، سزاوار عشق کل کشور بود. ما از همان دقایق ابتدایی می دانستیم تیم ما چگونه باید بازی کند. ما می دانستیم چه کسی در طول بازی می تواند ما را تقویت کند. طرحی که تهیه کرده بودیم به خوبی کار کرد."

انگلیس نیز در بازی روز گذشته خود موفق شد آلمان را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد و حریف اوکراین شود.

شوچنکو درباره بازی روز شنبه تیمش با انگلیس گفت: "انگلیس تیمی عالی است، آنها نیمکت خیلی پرباری دارند، کادر مربیان فوق العاده ای دارند و ما کاملا آگاهیم که این بازی قرار است چقدر سخت باشد.

من هر سه بازی آنها در مرحله گروهی را دیدم، البته پیروزی امروزشان برابر آلمان را تماشا نکردم چون باید برای مسابقه خودمان با سوئد آماده می شدیم. تیمی هستند که گل زدن به آنها واقعا سخت است اما قدرت آنها نباید ما را بترساند.

این باید به ما روحیه بدهد چرا که در فوتبال هم مثل زندگی هر چیزی ممکن است و ما با تمام وجودمان تلاش خواهیم کرد که به هوادارانمان بهانه ای برای شادی بیشتر بدهیم."

اولکساندر زینچنکو، زننده گل اول اوکراین که پاس گل دوم این تیم نیز داد و بهترین بازیکن مسابقه شد، پس از پایان بازی گفت: " این یک دستاورد تاریخی است. توصیه من به همه: بیایید جشن بگیریم، ما فقط یک بار زندگی می کنیم و ممکن است دیگر هرگز این لحظات را تکرار نکنیم. من بسیار افتخار می کنم که ما به کشورمان و کل اروپا نشان دادیم که می توانیم به اهداف خود برسیم."

او همچنین درباره رحیم استرلینگ، هم تیمی اش در باشگاه سیتی، که در بازی بعدی برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت گفت: "استرلینگ یکی از بهترین وینگرهای جهان است و در حال حاضر او است که تفاوت را برای تیم انگلیس ایجاد کرده است.

ما باید در بهترین شرایط خود در دفاع باشیم تا بتوانیم او را متوقف کنیم اما این کار سختی خواهد بود چرا که او در حال حاضر روی دور افتاده است."