جمعه دهم فروردین ماه

حیدری: به منافع شخصی فکر نمی کنم

به گذشته فکر نمی کنم و خیلی زود افراد را می بخشم. خیلی ها تعجب کردند از اینکه من به اردوی کشتی سرزدم در حالیکه شخصا به این مسائل فکر نمی کنم و خیلی زود نامهربانی ها   فراموش و از یاد می برم.

دارنده ۶ مدال جهان و المپیک در ارتباط با حضور خود در جمع اردونشینان کشتی و مسایل این ورزش به البرز ورزشی گفت: احساس کردم کشتی گیران در آستانه المپیک غریب واقع شد ه اند وخیلی پشتیبانی نمی شوند. به هر حال من متعلق به خانواده کشتی هستم و در یک دوره نسبتا طولانی این روزها را سپری کرده ام. این قهرمانان نیاز به حمایت دارند و لازم است به آنان انگیزه داده شود. قهرمانی مثل حسن یزدانی که نگاهها بسوی اوست و همه از وی مدال می خواهند باید مورد حمایت قرار گیرد. بقیه اعضای تیم هم همینطور. از طرفی هر وقت با کشتی گیران هستم و حال و هوای اردو و مسابقات را از نزدیک می بینم حس خوبی پیدا می کنم.


علیرضا حیدری در خصوص شرایط روحی و بدنی اردونشینان کشتی خاطرنشان کرد: بچه ها از آمادگی مطلوبی برخوردارند.‌زارع در سنگین وزن علی رغم اینکه چند کیلو سبک تر از حریفان است اما قابلیت های زیادی از خود نشان داده، این امیدواری وجود دارد در المپیک مدال بگیرد. محمد حسین محمدیان هم با انگیز و پرتلاش نشان می دهد منتها هر دونفر آنها باید حرکات انفجاری خودشان را بیشتر‌ و از فرصت ها بخوبی بهره ببرند.بقیه اعضای تیم هم تلاش لازم را انجام می دهند و قطعا در المپیک با تمام وجود کشتی خواهند گرفت. بار اصلی روی دوش حسن یزدانی است و باید شرایطی فراهم شود تا وی با انگیزه بالا و سرحال به روی تشک برود. احساس می کنم او یک مقدار تنهاست و آنطور که باید مورد حمایت قرار نگرفته. لازم است بار روانی از روی دوش وی برداشته شود. با این وجود او یاد گرفته با شجاعت و توانمندی های خود مشکلات را مرتفع کند.

این قهرمان اسبق جهان در ارتباط با حضور احتمالی دوباره خود کنار ملی پوشان تاکید کرد: خوشحال خواهم شد بتوانم به هر طریق ممکن به ملی پوشان کشتی کشورم کمک کنم در آن صورت احساس می کنم من هم سهمی در پیروزی آنها دارم اما مهمتر از همه خود کشتی گیران هستند که می توانند خودشان را با شرایط وفق بدهند. حضور در میدان بزرگی چون‌المپیک نیاز به روحیه بالا و انگیزه فراوان دارد هیچکس نمی تواند مثل خود ورزشکار به خودش امید و اطمینان داشته باشد. خواستن، توانستن است. اگر کشتی گیری واقعا بخواهد به مدال و افتخار برسد کسی نمی تواند مانع او شود. 
حیدری در رابطه با فضای جاری در اردوها تصریح کرد: شرایط کرونا و لزوم برگزاری اردوهای متعدد باعث شده تا کشتی گیران تنها، فضای خانه کشتی را ببینند، فکر می کنم باید اقداماتی صورت بگیرد تا آنها قدری شاد باشند و بار روانی مسابقات از روی دوش شان برداشته شود.
وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه ورزش ما پدر و دلسوز به معنی واقعی ندارد.‌ ورزش را سیاسی کرده اند و مسئولین ذیربط  سعی می کنند اداره امور را با مدل و سلیقه خودشان پیش ببرند. ورزش این مدلی نیست و نگاهها نسبت به این مقوله باید تغییر کند. متولیان مربوطه ورزش را بخوبی نمی شناسند به همین دلیل مدیریت شان سلیقه ای است. شاید بزرگان ورزش هم در این رابطه بی تقصیر نباشند که مطالبات صنفی و عمومی را شخصی می کنند و اجازه می دهند ورزش کشور آنطور که باید مدیریت نشود.
احمد دباغ