جمعه دهم فروردین ماه
برگی از یورو 2020؛

دیدار پرخاطره اسپانیا - ایتالیا

لوئیس انریکه در قامت سرمربی اسپانیا توانسته تیمش را به نیمه نهایی یورو 2020 برساند و حالا حریفی چون ایتالیا را پیش رو دارد. دیداری که برایش یادآور خاطره ای تلخ است.

با وجود تمام انتقاداتی که پیش از شروع یورو 2020 به لوئیس انریکه وارد شده بود و به خاطر عدم دعوت از هیچ بازیکنی از رئال مادرید او زیر شدیدترین فشارها قرار داشت، سرمربی سابق بارسا توانست لاروخا را به نیمه نهایی یورو برساند.

شروع اسپانیا با دو تساوی همراه بود ولی برتری های 5 گله برابر اسلواکی و کرواسی با پیروزی امشب مقابل سوئیس در ضیافت پنالتی ها همراه شد تا اسپانیا حالا جزو 4 تیم برتر رقابت ها باشد.

حریف سه شنبه اسپانیا در نیمه نهایی ایتالیاست که برای لوئیس انریکه یادآور یک خاطره تلخ است.

27 سال پیش در جام جهانی 1994 آمریکا دو تیم در یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند. در دیداری که ایتالیا با گل دقیقه 88 روبرتو باجو 2-1 برنده شد و به دور بعد رفت.

در آن بازی لوئیس انریکه با خطای مائور تاسوتی از ناحیه بینی به شدت مصدوم شد ولی صحنه از دید ساندروپل داور بازی دور ماند و تاسوتی از زمین اخراج نشد. تصویر انریکه با پیراهن خونین ماندگار شد و اکنون او به عنوان مربی لاروخا به ایتالیا رسیده است.

هفته ها رسانه ها و نشریات اسپانیایی به آن اتفاق پرداختند و معتقد بودند که اگر اشتباه داوری نبود، اسپانیا به نیمه نهایی می رفت. بعدها انریکه و تاسوتی چندین بار با یکدیگر روبرو شدند و البته نشان دادند که اختلافی با یکدیگر ندارند و همه چیز را فراموش کرده اند.

بازی سه شنبه و دوئل اسپانیای انریکه و ایتالیا بدون شک جدالی جذاب و هیجان انگیز و البته انتقامی برای سرمربی لاروخا خواهد بود.