جمعه سی و یکم فروردین ماه
توپ و سبد

شکست جوانان مقابل صربستان

تیم‌ بسکتبال جوانان ایران در نخستین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۱ لتونی با نتیجه ۸۸ - ۶۷ مقابل صربستان شکست خورد.

صربستان که از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در این دوره مسابقات جام جهانی است، ۱۰ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران، ۱۲ امتیاز از ضد حمله و ۱۸ امتیاز از موج دوم حملاتش کسب کرد. در مجموع ۴۲ امتیاز صربستان ازمنطقه رنگی و ۴۶ امتیاز هم از پرتاب‌های پیرامونی کسب شد.

صربستانی‌ها در ریباندها برتری قاطعی برابر ایران داشتند. صرب‌ها ریباند دفاع ۳۶ - ۲۳ و در ریباند حمله ۱۷ - ۸ نسبت به ایران برتری داشتند.

در پایان این بازی «فیلیپ اسکوبالج» فوروارد قدرتی (پست چهار) صربستان با کسب ۱۷ امتیاز، ۹ ریباند، ثبت یک پاس گل، یک توپ ربایی و یک بلاک، تاثیرگذاری ۲۳ را از خود به ثبت رساند تا ستاره زمین شود.

تیم‌ جوانان ایران امروز از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در دومین بازی خود به مصاف لتونی میزبان این دوره از رقابت‌های جام جهانی جوانان می‌رود.

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در نگاهی به تیم های مختلف از اینکه در ترکیب تیم ایران فقط یک بازیکن بالای دو متر حضور دارد، اظهار تعجب کرده است. براساس نوشته سیبا در تیم جوانان ایران دو برادر به نام های لک زایی و یازرلو حضور دارند و از این بابت یک تیم منحصر به فرد! است. مربیگری تیم ایران را رضا نوری برعهده دارد. آنچه که مسلم است انتظار پیروزی از جوانان ایران مقابل صربستان کمی تا قسمتی خارج از عرف کارشناسی است. کما اینکه امروز هم بچه های ایران کار دشواری مقابل ونزوئلا خواهند داشت.