چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
انتخاب مربیان در فدراسیون شطرنج

محجوب: دوست ندارم مربی تحمیلی باشم

رئیس جدید فدراسیون شطرنج مربیان تیم های رده مختلف ملی را معرفی کرد...

رئیس جدید فدراسیون شطرنج مربیان تیم های رده مختلف ملی را معرفی کرد و طی آن اصغر گلی زاده، امیرمحمد سوزن کار، مانول آوتسیان، امیررضا پوررمضانعلی، محمدرضا افشاری و مهرداد اردشی سکانداران تیم های ملی شدند. براساس اخبار رسیده حسن تامینی قرار است که شادی پریدر به عنوان نایب رئیس بانوان برگزیند.

پریدر که از ملی پوشان پرافتخار شطرنج بود، دارای تجربه مدیریت در این تشکیلات است اما اینکه چرا در جمع مربیان نام های بزرگ کمتر دیده می شود، سوالی است که با مرتضی محجوب ملی پوش سابق و از مربیان مطرح این رشته درمیان گذاشتیم. وی گفت: بهتر است که این پرسش را از رئیس فدراسیون بکنید. ظاهرا ایشان ترجیح داده که با تیم جدیدی وارد کار اجرایی و اداری شود. اما برای خود من هم این پرسش به وجود آمده که چرا از امثال بنده دعوتی به عمل نیاورده است. من در کسوت مربیگری تیم های نوجوانان و جوانان ایران را در جهانی مغولستان برای اولین بار به مقام قهرمانی رساندم. با تیم بانوان هم در آسیا اول شدم. 17 سال سابقه تیم ملی دارم. مربی ارشد فیده هستم. لابد برای انتخاب یک مربی تاپ این مدارک و مدارج کفایت نکرده است. به هر حال کارنامه ما مشخص است و برای اکیپ جدید نیز آرزوی موفقیت می کنیم و قصد تحمیل کردن خود را به این تشکیلات نداریم.

استاد مطرح شطرنج درباره خواسته جامعه ورزش از وزیر جدید ورزش نیز گفت: اتفاقاتی که در ورزش افتاده به ویژه دخالت در انتخابات فدراسیون های ورزشی مشکلات زیادی را به وجود آورده و شأن وزارت ورزش را خدشه دار ساخته است. اعتقاد من بر این است که وزیر ورزش چه ورزشی باشد و چه نباشد باید از مشاورانی امین، دلسوز و عاشق مملکت استفاده کنیم. اکنون باشگاه های ما با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند به ویژه در بخش خصوصی اما هیچ حمایتی از سوی وزارت ورزش نمی شود. در صورتی که اساس ورزش قهرمانی باید در باشگاه ها چیده شود.

گفت و گو: عباس اسماعیلی