جمعه دهم فروردین ماه

خدامرادی: تکواندوی ایران قدر مربیانش را نمی داند

تکواندوکاران ایران در اوج آمادگی به سر می برند و از نگاه من از لحاظ روحی و روانی مشکلی نداشته باشند، هر چهار نفر شانس کسب مدال در المپیک به شمار می روند.

نادر خدامرادی قهرمان سابق تکواندوی جهان با بیان جملات فوق به البرز ورزشی گفت: با وجود محدودیت هایی که کرونا برای تیم های ورزشی به وجود آورده است، اما اعتقاد دارم که علی رغم تدارکات نازل، تکواندوی ما باز هم در بازی های 2021 توکیو از بخت داران کسب مدال به شمار می آید.

سرمربی سابق تیم ملی افزود: خوشبختانه آقای فریبرز عسگری از مربیان باشخصیت و با دانش تکواندو است که به دلیل بهره بری از هوش بالا توانایی کوچینگ و رهبری تیم ملی را در المپیک خواهد داشت.

مربی سابق تیم ملی که از سوی کشور کویت پیشنهاد مربیگری داشته است، درباره موجودیت فنی مربیان ایرانی گفت: در آستانه عقد قرارداد با کویت بودم که شیوع کرونا و منع آمد و شد، این اتفاق نیفتاد و البته در سال 2014 هم 20 روزی هم در ایالات متحده تمرین دادم اما در نهایت قید کار در آمریکا را زده ام و وابستگی به خانواده به کشور بازگشتم. ایران مربیان خوبی در تکواندو دارد مثل آقای رضا مهماندوست که شاگرد خود من در مسابقات جهانی 65 بود. یا یوسف کرمی و باقری معتمد. این مربیان به دلیل ضعف مدیریت در فدراسیون مورد استفاده و استقبال قرار نگرفتند و در اثر دلسردی راهی کشورهای دیگر شدند و دیدید که مهماندوست با تیم جمهوری آذربایجان چگونه موی دماغ تکواندوی ما شده بود. اگر در داخل کشور برای استفاده از ظرفیت های موجود برنامه داشته باشیم، می توانیم از مربیان با دانش و بااستعداد ایرانی به درستی بهره بگیریم.

گفت و گو: حسن امامقلی